I love Cairns. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu I love Cairns. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu

I love Cairns.

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Januari 2011 | Australië, Cairns

Ik zal weer is even een verhaal erop zetten! Is al lang geleden namelijk!

Inmiddels best wel weer wat beleefd! Zal bij het begin beginnen.

Na oud en nieuw zijn we nog een tijd in Bathurst geweest. Want we moesten het nog regelen met de auto. Die stond namelijk nog 150 km verderop.

Maar omdat het kerst en oud en nieuw was en ze hier van vrije dagen houden duurde het even. Wat we wilden doen was om de auto naar Bathurst slepen en bij de garage kijken! Maar zelf slepen is verboden en op een truck is het dan 500 dollar en dan staat hij nog maar in Bathurst. Dan nog maken etc. Nou dat is het niet meer waard. We hadden nog wat rondgevraagd. Maar hij was waarschijnlijk sowieso gewoon dood. De motor dan. Gelukkig konden we een trailer waar de auto op kan lenen van die man waar onze auto stond. En dan kon hij naar de sloop! Deze heeft hem van ons gekocht en weg. Zo een zorg minder. Nu kunnen we ons richten dus op het verdere reizen.

Maandag 10 januari dus vertrokken uit Bathurst met de trein naar Sydney. Daar hadden we een hostel geboekt voor 2 nachtjes. Die dag zelf even wat lekker rondgekeken. De volgende dag gaan kijken wat we verder gaan doen. Nou we hadden een bus ticket geboekt naar boven. Van Sydney naar Cairns. Hop on hop off. Dus kan zelf kiezen waar je eruit gaat. Ook nog een trip geboekt in de Whitsundays. Dus helemaal super! Nog in Sydney vermaakt. En toen s'avonds hoorden we het slechte nieuws. Meisje bij ons op de kamer heeft vrienden in Brisbane en Byron Bay. Brisbane werd geevacueerd en de bussen reden daar allemaal niet ivm met de overstromingen. Nou gaan onze plannen alweer. Op dat moment al gelijk weer. Dat je weer in het diepe wordt gegooid en maar moet bedenken wat we nu weer gaan doen. Uiteindelijk de bus geannuleerd, want zouden de volgende dag naar Newcastle. Dus de volgende dag kijken wat we gaan doen. Het lastige is gewoon dat we nog zoveel willen doen, maar ja het geld raakt ook wel is beetje op. Dus uiteindelijk besloten om vrijdag 14 januari te gaan vliegen naar Cairns en met onze busticket naar beneden gaan. Dus alles omgekeerd doen.

Nog 2 nachtjes moesten we in Sydney verblijven in een ander hostel. Op het einde wilden we nog 3 parken in Sydney gaan doen. Daar hebben we dus nog 1 van gedaan alvast. Is het Sydney Wildlife World. Was wel heel mooi! Allerlei Australische beesten gezien. Ook hadden we een voucher voor een gratis foto met een koala en we mochten hem ook even aaien. Oeh echt zoooo schattig, lief en zacht haha.

Afgelopen vrijdag dus gevlogen naar Cairns. Ging zo voorbij terwijl het toch nog 3 uur was. Er is hier ook een uur verschil met waar we eerst zaten, dus op dit moment is er 9 uur verschil met Nederland. Vlucht dus goed gegaan. Super goedkoop hostel geboekt, daar werden we door opgehaald. We hebben ook nog is zwembad en gratis avond eten! Dus super geregeld. Nou gelijk Cairns gaan verkennen s'avonds. En we kwamen erachter dat er een gratis zwembad hier is die nog uitkijkt op zee. We hadden eerst niet echt een voorstelling van Cairns, maar het is heel anders dan we ons hadden voorgesteld. Is meer een soort van badplaats als een Salou ofzo. Maar wel super leuk en mooi!

Gister hebben we een super tour gedaan! Met Barefoot Travel. Zijn we de watervallen langs gegaan in Tableland. SUPER VET! Die kerel deed het ook vet leuk en het was een leuke groep! Ontbijt zat erbij in en nog afternoon tea. Bij sommige watervallen konden we nog zwemmen. Ook gezwommen in de waterval en dikke stroming haha. Bij de laatste waterval gingen we nog van de rotsen glijden! Nou normaal zou je zoiets niet doen als je daar zelf bent, maar omdat je met een tour bent en hij dat weet doe je dat ! Natuurlijk moest ik gelijk op m'n bek gaan omdat ik uitgleed haha. Rotsen waren heel glad namelijk. Maar was wel cool dus. Hebben we ons een uurtje vermaakt. Voor de rest ook nog veel van het regenwoud hier gezien. Was een vermoeiende maar super dag!

Achteraf hebben we dus heel veel ongeluk gehad. Met de auto, het weer, de koers is nog is heel hoog, etc. Maar mama zei laatst aan de telefoon al dat we anders misschien wel in de overstroming zaten. Dat klopt ook, want we zouden na oud en nieuw naar boven gaan met de auto, dus hadden we daar gezeten op dat moment. Nou dan was je verder van huis omdat je dan alles kwijt was geweest inclusief je backpack en spullen! Dus achteraf gezien moeten we maar denken dat we daarvoor zijn behoed. En dat alles nu alleen beter kan gaan!

We hopen dus nog werk te vinden, gaan we straks even mee verder en rondvragen. Daarna dus naar beneden trekken. En onze trip doen! Hopen dat Brisbane dan weer een beetje open is enzo. En anders moeten we het maar overslaan. Je kan hier wel van alles merken aan de overstromingen. Want heel veel is uitverkocht omdat ze hier niet kunnen komen. Dus winkels zijn half leeg enzo. We hopen dat we er tegen die tijd weer langs kunnen, maar zal vast wel. Ook willen we nog als het geld het toelaat op het eind nog naar Alice Springs. Dus dat wordt allemaal nog even afwachten. We gaan nu nog even genieten hier en werk zoeken! Ik zal er snel weer een verhaal op plaatsen!

Tot dan ! liefs xx

• 17 Januari 2011 - 09:03

Richard:

Gelukkig kon het nog op deze manier met het bus ticket en vliegtuig en nu maar duimen dat je straks weer via de kust naar beneden kan! Hele leuke foto's trouwens en verhaaltje! Lekker rots glijden, daar was je ook wel heel enthousiast over;) haha. Succes met zoeken naar werk.. er staat nu vast weer meer geluk eindelijk aan jullie zijde! Lekker genieten.. Liefskuss

• 17 Januari 2011 - 11:07

Dennis Werners:

en toch ben ik nog steeds jaloers dt jij in australie bent en ik niet. haha

geniet ervan en ng steeds veel plezier

• 17 Januari 2011 - 11:46

Karel:

Van die waterval af glijden lijkt mij ook wel super vet:)
    xxxx

• 17 Januari 2011 - 12:43

Iris:

Omg! Ik zag net die foto's van de waterval! Schuurde dat niet vet erg aan je kont?:O Hopen voor je dat het nu een beetje de goede kant op gaat, en dat je niet nog meer tegenslagen hebt!

liefs!

• 17 Januari 2011 - 15:10

Opa Molema:

Sanne
    een schitterende reis. Ik ben erg jaloers op jullie. Zou zo naar je toe willen komen en verder mee reizen.
    Jammer van die auto, maar volgens mij zitten jullie er niet zo mee. Leuk dat de trip weer erg leuk is en dat de kosten toch ook weer meevallen.
    Opa en Oma hebben vandaag kinderoppas van Tijn en Joah. We zijn wezen zwemmen en tijn is met zijn kin op de rand van het bad gevallen. de badjuffrouw heeft er een leuk pleisterje op geplakt maar vond het toch beter om even bij de dokter langs te gaan. Misschien moet het nog even geplakt worden.
    Dus naar de dokter, maar die vond dat het pleisterje er erg goed opzat. Er hoeft niet geplakt te worden.
    Ik ben de laatste tijd nog nooit zoveel in een ziekenhuis of bij de dokter geweest als al die jaren er voor.
    Nou nog erg veel plezier gewenst en hou het gezond.
    Groetjes opa en oma

• 17 Januari 2011 - 16:26

Kirsten:

Inderdaad heel jammer dat alles eerst zo tegenzat allemaal,
    maar wat jullie nu allemaal doen is wel echt super gaaf zeg!
    ik ben echt jaloers!
    Vooral met al die dieren en die watervallen, gewoon gratis canyoning haha.
    nog heel veel plezier met wat jullie nog verder gaan doen!
    liefs xxxx

• 17 Januari 2011 - 18:53

Mams:

Nou, idd, wat genieten jullie verder zeg! :D
    Ben blij dat het nu zo gaat! Lijkt mij trouwens ook best een hele ervaring om te werken in het buitenland! Ik hoop dat jullie snel goed werk vinden!
    Als je ziet hoe het er in Brisbane uitziet , denk ik niet dat het wat gaat worden om daar nog doorheen te trekken, maar ja, er zijn nog zat genoeg andere mooie plekken!
    Je kan trouwens weer volop foto's plaatsen!

Hou van jou en ik mis je!!!

DIKKE KUZZZZZZZZZZZZZZZ

• 19 Januari 2011 - 19:16

Judith:

Echt mooi daar san!

Wel jammer van de auto.. maar gelukkig hebben jullie het verder leuk! enne ik sms nog wel een keertje haha ik was zo ongerust over je ivm met al die overstromingen.

Have Fun nog !

Liefs

• 22 Januari 2011 - 09:53

Lieve Sanne,:

Wat een verhaal zeg, had je geen spierpijn in je vingers van het typen.
    Wel leuk om steeds te lezen wat jullie allemaal doen en beleven. Fijn dat jullie het samen zo gezellig hebben, de plezier straalt van jullie gezichten, leuke foto's, dan hebben we hier ook een idee wat je allmaal ziet en doet. Wel jammer van de auto en het geld, dat is echt baaaaaaaaaaaaaaaaalen.
    Maar meiss laten weten als je spaak loopt he, dat heb ik ook al tegen je moeder gezegd.
    Hier gaat alles ook z'n gangetje, van de week woonde ik hier al weer een jaar, wat is dat ontzettend snel gegaan he? Voel me hier nog steeds niet helemaal thuis, maar dat gaat nu vast en zeker wel snel komen.
    Nou meisss geniet ze verder en werk ze (je moeder vertelde dat je werk hebt en als het goed is zit je vandaag in de bus). Dikke kussss van mij.