Na regen komt zonneschijn. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn.

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Maart 2011 | Australië, Brisbane

Ik zal even vertellen over de reis tot nu toe. Vanaf Townsville dan.
We zijn toen met de bus naar Airlie Beach gegaan. Hier zijn we 2 nachtjes op een camping gaan staan om weer wat geld uit te sparen haha. Nou er is gewoon een vloek op de tent. Want elke keer als wij in de tent liggen blijft het niet droog in de tent. Het regende weer is lekker. De volgende dag was het weer kokend heet en de dag erna gingen we dus aan onze Whitsunday trip beginnen !

Om half 12 gingen we de boot op. Nog steeds super warm. Hele dag heerlijk weer gehad. We zijn gaan varen en snorkelen. 's Avonds lekker gegeten en gaan slapen in ons hok. Nou toen begon de ellende. Regen! En mocht ons hok nou niet helemaal waterdicht zijn natuurlijk. Dus lekker warm en nat geslapen haha. Volgende ochtend dus wakker geworden en was het weer er niet beter op geworden. Hartstikke grijs en nat om ons heen. En vandaag gingen we het mooiste doen! Natuurlijk het moet precies regenen op 23 februari als wij de Whitheaven Beach gaan bekijken! Iedereen ziet het mooi met blauwe lucht en wit zand. Wij zien het met DONKER blauwe lucht en wit zand haha. Maar we zien het weer positief en kunnen als 1 van de weinigen zeggen dat wij het met regen hebben gezien. Ook zei de kapitein nog dat hij nog nooit zown trip heeft meegemaakt. NEE dat horen we onze hele reis al lang! Nog nooit zown zomer gehad. Nog nooit zoveel overstromingen, nog nooit eerder zown erge cycloon! Hahaha. Maar we hebben wel lol gehad en mooie foto's gemaakt! Het was nog steeds super mooi, dus dat scheelde.

De middag hebben we koud en nat gespendeerd. Brrr wat was het koud, het was gewoon een verlossing om het warme water in te gaan haha. Dus nog een paar snorkel stops gemaakt en de volgende dag terug gaan varen met weer schitterend weer!
's Avonds hadden we nog een afterparty met de hele boot, was wel super gezellig! Daar in die club waren nog 2 meiden die ons riepen als Party bus! Die herkenden ons daarvan haha.

Die nacht hebben we de nachtbus genomen. Scheelt weer een nacht in een hostel haha. En kwamen we aan in Agnes waters, Town of 1770. Hier werden we netjes opgehaald door het hostel. Ook hadden we in Airlie Beach en in de bus 2 meiden die met ons mee op de tour zijn geweest in Cairns. Zo ontmoet je wel weer meer mensen die je in een plaats ontmoet en dan even later in een andere plaats weer ziet. Is wel grappig.

Nou afgelopen vrijdag dus vermaakt in Agnes waters. Stelde niet echt super veel voor. We hebben een stuk gewandeld en bij een uitkijk punt gaan kijken en nog gaan zwemmen in de zee! En de volgende dag was het tijd om naar het volgende plaatsje te gaan om 7 uur 's ochtends. Naar Maroocydore. Weer iets van 10 uur in de bus gezeten. We zeiden al tegen elkaar straks in de bus naar Brisbane is 'maar' 2 uur. Reizen is voor ons niets meer. Ach maar 10 uurtjes in de bus. Is zo voorbij!

In Maroocydore zijn we opgehaald door het hostel en verbleven in Mooloolaba. Dit is in de Sunshine Coast. Een toeristisch plekje, maar niet te toeristisch. Was dus heel relaxt! Hier was nog gratis fietsverhuur, dus zijn nog een heel stuk gaan fietsen. De volgende dag was het tijd om naar the Australia Zoo te gaan! De Zoo van Steve Irwin. Wauw was echt super gaaf! Je bent heel dicht bij de dieren ook. Het is niet zo dat je ze ver weg in een hokje ziet, maar grote stukken waar je zelf dus in loopt en beesten kan aaien, zoals kangoeroes en koala's enzo. Heel veel verschillende dieren gezien en geaaid. Ook nog een krokodillen show gezien en een tijger show. Maar het is ook nog net of Steve Irwin leeft. Hoe als ze alles daar hebben in die dierentuin. Enn we hebben olifanten gevoerd en het coolste, we hebben een foto met een koala op de arm! Echt zooo lief! En die beestjes voelen ook zo lekker aan!

Gisteren zijn we verder naar beneden gaan reizen en maar 2 uurtjes in de bus gezeten naar Brisbane. En nu zitten we dus in Brisbane. Vandaag beetje rondgekeken en een hele tijd bezig geweest met het uitpuzzelen van onze verdere reis! Pffff wat een geregel, maar we hebben niet voor niets toerisme gekozen haha. We hebben het nu zo uitgestippeld tot aan eind maart. En dan gaan we nog terug naar Bathurst zonder geld hahaha. Wat we dan allemaal gaan doen vertel ik dan pas, anders zijn de verhaaltjes niet meer leuk haha.

Ook zal ik nog even wat wistjes & datjes hier schrijven. Is ook altijd wel leuk!

Wistjedat?! :
* We dachten dat je bij Plant hire, planten kon huren?
* Ze hier super veel reclame hebben die ook nog is vreselijk irritant zijn?
* Het best wel veel op Amerika lijkt?
* Nederlanders verwend zijn, dat alles zo goed geregeld is in Nederland?
* De openbare toiletten overal zijn en ook nog is gratis?
* Het een duur land is?
* Wij soms te Nederlands denken?
* Het snel donker is?
* Alles hier omgekeerd is?
* Plannen met de minuut gewijzigd worden?
* Je in de trein de banken van 2 persoons naar 4 persoons en andersom kan maken?
* Ze hier een Ja Ja Aaah vogel hebben?
* Onze auto TiKo heette?
* Ze allemaal vragen; Where you from and where you travelling to?
* Er hier geen verschil is tussen mannen en vrouwen mode?
* Het water naar chloor smaakt?
* Ze denken dat we Duitsers zijn? (Komt gelukkig door de taal)
* We nog nooit zoveel gelopen hebben?
* Kevin altijd een schok krijgt van roltrappen?
* We fan zijn van alle huismerken?
* Nursery geen baby huis is, maar een plantenkweek?
* Kevin & Sanne 700 km van voor, naar achter, van links, naar rechts hebben gedaan?
* De huisnummering hier met het aantal meters vanuit het centrum is?
* Sanne allemaal beestjes ziet die mensen normaal voorbij lopen?
* We lol hebben gehad met 3 plastic puutjes?
* Je precies moet weten waar je alles stopt in je backpack?
* Er overal vet veel Duitsers zijn?
* Kevin & Sanne zout in de thee hebben gedaan ipv suiker?
* We een goed reis team zijn! Team Holland!
* We een GRUWElijke hekel hebben gekregen aan stapelbedden?
* De bananen na Yasi wel 7 dollar per kilo kosten ipv 4 dollar? En later zelfs nog 16 dollar was?
* De Mazda 121 ons blijft achtervolgen, er gaat geen dag voorbij dat we hem niet zien.
* Ze gelukkig overal een keuken of bbq hebben?
* Wildkamperen eigenlijk lang niet overal is toegestaan?
* Sanne perfect kan kaartlezen?
* Kevin perfect hellingproef kan?
* Ze hier nooit op tijd zijn?
* We het samen tot nu toe overleeft hebben, ondanks 24 uur langs op elkaars lip! Zijn we wel trots op! Thuis zullen we elkaar nog gaan missen hahaha.

Op de 1 of andere manier mag ik er gewoon geen foto's op zetten! Hier in deze computers zit geen plug voor de camera. Dat werkt niet. Duss ik ga binnenkort even internet vinden waar ik foto's kan plaatsen!

• 01 Maart 2011 - 07:52

Gerja:

Wat een reis..maar zoals je zelf ook al zegt, dit heeft nog niemand meegemaakt!! Wel fijn dat het samen zo goed blijft gaan met al die aanpassingen die je telkens moet doen.

Vanuit hier mijn eerste zwangerschapsverlof groetjes, lekker met mijn beentjes op de bank!

Knuffel van mij liefs Gerja

• 01 Maart 2011 - 17:07

Richard Roerink:

Weer lekker veel beleefd:D Jammer weer van het weer maarja, nieuw is het helaas niet dat het weer tegen zit.. Altijd leuk die wistjedatjes haha, en gelukkig heb je toerisme gedaan, dan kun je alles mooi in praktijk brengen! Wistjedat dit mijn laatste bericht vanuit Nederland is;) Veel Liefss xxx

• 01 Maart 2011 - 18:08

Mams:

Wist je dat ik je ontzettend mis en ernaar uitkijk dat je er weer bent?! :D

Fijn dat jullie het nog zo goed hebben en nog veel leuke dingen in het vooruitzicht hebben!
    Verder is er een mooie uitspraak:

WHAT DOESN'T KILL YOU, MAKES YOU STRONGER!

Zo moet je maar denken!:D

Vanuit het druilerige Nederland een

Ontzettend leuk trouwens al die WEETJES!!! :D
    XXXXXXXXXXXXX

• 01 Maart 2011 - 21:01

Oma En Opa:

Hallo Sanne ,Wat een verhaal zeg en de weetjes /Weet je dat ik jou mailtjes altijd in 3 en deze in 5 keer moet lezen ,want ik heb nog erge concentratie stoornis en als ik lang lees wordt ik duizelig en gaat het raar in mijn hoofd worden dus zo heb ik ook lekker elke keer weer iets nieuws te lezen. Ik had gisteren een drukke enchaotische dag ,bril stuk van de vakenatie en naar de arts en tijn halen dat ik per ongeluk bij verkeerde mensen in de auto ben gestapt toen Opa mij wilde halen en er net z,on auto aan kwam en ik zomaar op de achter bank ging zitten ja het is wel een dement verhaal nou liverd veel plezier nog met de laatste weken en ga er voor dat zal echt wel lukken denk ik
    Liefs Oma en Opa

• 02 Maart 2011 - 11:42

Cees:

Zo veel beleeft veel succes en wat meer droogte gewenst ;)

• 03 Maart 2011 - 14:37

Iris:

Paar dingen had je al verteld over de telegoon haha. Ik wacht op de foto's (H) ben erg benieuwd!

• 03 Maart 2011 - 14:42

Teunis En Annie:

Leuke verhalen en die foto's zien we vast ook nog wel. De wist je dat heeft na thuis komst vast nog heel veel uitleg! Hopelijk gaat het weer nog verbeteren maar de pret lijkt er niet minder om te zijn.
    Nog veel plezier!!!!!