Goodbye lovely Cairns - Reisverslag uit Townsville, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu Goodbye lovely Cairns - Reisverslag uit Townsville, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu

Goodbye lovely Cairns

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Februari 2011 | Australië, Townsville

Yes Goodbye lovely crazy Cairns! Veel beleefd en ook in totaal meer dan een maand verbleven! Tijd gaat echt ongelofelijk snel voorbij. Wel beetje jammer dat we afscheid moesten nemen van alles, want we hebben het super leuk gehad. Maar we willen nog meer zien deze 2 maanden, dus moeten wel verder gaan.

Ik zal nog even wat vertellen over onze belevenissen in Cairns. We hebben vorige week zondag nog een leuke trip geboekt naar het Great Barrier Reef. Want we dachten eerst we gaan nog wel snorkelen in de Whitsundays. Maar hebben gelezen dat je daar niet veel van het reef ziet. Nou en dat is toch iets dat je wel gedaan moet hebben. Snorkelen in het Great Barrier Reef! Dus dat gedaan. De avond ervoor hadden we alleen nog een tour met de partybus. Dus niet veel slaap gehad en toen dus de zee op gegaan. Nou bij Kevin is dat niet echt goed gegaan en ik moet zeggen dat ik ook beetje weeïg was, terwijl ik toch 5 maanden op een boot heb geleefd. Maar eenmaal bij de Reef was het geweldig! Lekker midden op zee gesnorkeld. Met stingersuites aan, dus we leken net Avatars in het water haha. Ook heb ik een onderwatercamera gekocht, dus hebben we leuke foto's gemaakt onderwater. Daarna gingen we naar een onbewoond eiland waar op dat kleine eilandje wel 20.000 vogels leven haha. Daar zijn we heen gesnorkeld. En in de middag dus weer terug gevaren.

Voor de rest hebben we nog gewerkt en gefeest met de partybus! Ook zijn we afgelopen donderdag nog uitgegaan met collega's als afscheidsfeestje haha.

En zo zijn we gister dus weer op pad gegaan. We reizen met de Greyhound bus en hebben een hop on hop off pas. Gister zijn we naar Mission Beach gegaan. Ligt onder Cairns. Nou het lijkt wel of de orkaan hier gister net is geweest. Deze plekken hier zijn erger geraakt dan Cairns door Yasi. Overal liggen nog bomen en stukken dingen. Ook dachten we even naar het strand te gaan, maar daar is niet veel meer van over. Beetje jammer.

Daarna verder gegaan met de bus naar Townsville. Onderweg kwam je ook gewoon in van die verlaten stadjes. En je kon nog goed zien dat de orkaan hier meer heeft geraakt. Bomen zonder blaadjes, huizen kapot, bomen eruit gerukt.

's Avonds kwamen we in Townsville uit. Toen naar het hostel gelopen en even wat gegeten. We hebben onze hele reis nu uitgestippeld en geregeld tot aan Brisbane. In Brisbane kijken we dan even verder! Als we straks nog in een reisbureau ofzo gaan werken, dan kunnen we met gemak een reis samenstellen voor de klanten haha.

Ook hebben we een andere tour al geboekt! Die krijg ik voor mijn verjaardag van papa, mama en Kirsten !:D Dit is een tour bij Alice Springs. Gaan we de verschillende rotsen zien, kamperen in de outback enzo. Gaan we voor 3 dagen doen met mijn verjaardag ! We kunnen nou al niet wachten, maar eerst is er nog genoeg te zien aan de East coast!

Ik zal binnekort na onze zeiltrip in de Whitsundays wel weer een verhaaltje plaatsen zodra het kan. Deze 3 dagen tour gaan we dinsdag doen! We gaan zo onderweg naar Airlie beach waar we dus gaan opstappen.

Ik zet binnenkort nog even leuke foto's erop, want deze computer is zo oud dat hij dat niet aankan en het volgende verhaal zal zijn na onze trip in de Whitsundays, zodra we ergens op internet kunnen.

• 20 Februari 2011 - 09:58

Kirsten:

het meeste had je inderdaad al verteld ja, maar wel cool hoor!
    heel veel plezier met alle tripjes die jullie nog gaan doen en ik ben benieuwd naar alle leuke foto's!
    have fun!
    xxxxxxxx

• 20 Februari 2011 - 14:00

Marieke:

hey lieverds,

nice story, ik had de verhalen al gelezen en volgens mij hadden jullie het goed naar jullie zin in Cairns! super joh! en Alice springs!!!! hoe cool is dat!!

Wel raar om te zien dat jullie er 52 dagen weer zijn, terwijl ik vertrek over 37 dagen!

Jullie kunnen mijn verhalen ook weer lezen op de site mariekestravel.waarbenjij.nu

Nou lieverds geniet er nog even lekker van en ik verheug me op een nieuw verhaaltje en nieuwe foto´s!

love u! xxx

• 20 Februari 2011 - 19:20

Richard Roerink:

Wauw wat een mooi kado in het vooruitzicht!! Jullie hebben dus echt geluk gehad in Cairns met de orkaan.. Veel plezier met de trip, we hebben snel weer contact:)
    Liefssxxx

• 22 Februari 2011 - 17:08

Gerja:

wat weer een plannen, heerlijk hoor!
    Veel plezier, hier vanuit Zell am See, waar we heerlijk skieen. (niet voor te stellen toch... sneeuw i.p.v. de heerlijke temperaturen bij jullie!!)

Liefs Gerja

• 27 Februari 2011 - 21:24

Oma En Opa :

Hoi Sanne leuk dat je het goed hebt daar en dat jullie samen zoveel doen .
    Wordt er nog wat gewerkt of alleen maar vakantie gevierd????
    Nou geniet maar wat want je doet het w,s nooit weer .En nu alweer zo.n leuk kadoo van je ouders je wordt maar weer lekker verwend !!maar gegund hoor .
    Wij zijn net terug van de wintersport .OOk erg leuk gehad 2 dagen sneeuw maar verder vol op zon .We waren met 14 volwassen en 6 kindren .Joha en tijn al op les en ze waren op de derde en vierde plaats gewonnen met slalom van de berg af ze snapten niks van de wedstrijd . tijn wilde ook de vierde prijs want dit is meer dan op de derde .ja 4 is meer dan 3 . gelikkig allemaal zonder iets te breken huis waarts gekeerd .Nou liverd tot weerziens en geniet er van .Liefs Oma en Opa