Red centre, Treinreizen en Herstweer. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu Red centre, Treinreizen en Herstweer. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu

Red centre, Treinreizen en Herstweer.

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 Maart 2011 | Australië, Melbourne

Zo we hebben de red centre weer overleeft! Zoals jullie weten hadden we dus een tour bij de rotsen!

Deze startte maandag om 6 uur in de ochtend. Dus wij stonden mooi lekker vroeg klaar om opgehaald te worden. Langs alle hostels dus gereden en op weg gegaan naar Kings Canyon. Wat dus ook nog wel 400 km was. De ochtend dus beetje vermaakt met een kennismaking spelletje en slapen. Nja tijdsbesef hadden we niet, dus ergens in de middag kwamen we aan bij Kings Canyon met natuurlijk onze dagelijkse portie regen. Maargoed het is ook niet goed als het zo super warm is, want we gingen even een wandelingetje maken van 3 a 4 uur. Af en toe wat regen gehad, maar ondanks de regen was het nog super mooi. Lijkt een beetje op de Grand Kanyon in Amerika. Ook moesten we nog een bergje beklimmen. Sowieso dat hele pad lijkt niet op een pad. Normaal zouden we niet zomaar denken dat het een pad is als er geen bordjes stonden haha.

Nou later de middag dus verder gereden. Vandaag de dag 700 km in totaal afgereden. We zijn nog brandhout gaan zoeken in de groene woestijn. Dode bomen en takken. En 's avonds kwamen we laat, in het donker en in de regen aan op de kampeerplek in het bos. Heeel gelukkig hadden we een soort van schuurtje met alleen een dak waardoor we zeil gingen spannen en lagen we lekker droog haha. Want het was best wel koud. Bij het kampvuur lekker gegeten en was het ook alweer bedtijd. Lekker in onze swags gekropen zonder alleen de sterrenhemel. Ook heeft er 's nachts nog wat over ons heen gerend, wat is nog steeds de vraag.

De volgende ochtend vroeg op gaan staan, ingepakt en verder gereden naar de Ayers Rock camping waar we onze swags hebben gelaten en gedoucht. Toen zijn we het nationale park in gegaan waar de 2 rotsen zijn. Kata Tjuta en Uluru in het aboriginals. Engelse namen zijn Ayers Rock en The Olgas. Eerst zijn we naar Kata Tjuta gegaan. Prachtig. Echt super vet. Hier hebben we een wandeling gemaakt. Weer lekker klimmen en klauteren, maar echt mooi. Ook hadden we geen regen en kwam de zon zelfs nog om het hoekje kijken!

Na de prachtige wandeling zijn we naar het cultural centre gegaan om meer te leren over de aboriginals. Toen nog een klein stukje langs de Ayer Rock gelopen en kwam de regen met bakken vol uit de hemel zetten. Dus gaan schuilen onder een rots en naar verhaaltjes geluisterd van onze lovely reisleidster. Ze deed de hele reis geweldig! Ze maakte de sfeer leuk. De hele groep sowieso was ook super gezellig! Nou toen het regen iets minder werd zijn we gaan kijken of er ook watervallen langs de rots kwam en ja hoor! Super veel en grote! Dit had Eleanor ook nog nooit gezien. Dit ziet 1% van alle bezoekers. En we waren op het juiste moment doordat de regen net geweest was. Want later werd het al minder omdat er geen toevoer van regen meer is. Nou was echt super geweldig dus!
Daardoor is onze zonsondergang niets geworden. Was teveel bewolking en regen weer.

Toen was het tijd om naar de camping te gaan, wat dus een groot meer was geworden, dus nog naar een andere camping gaan rijden. Mja het was zo nat overal, hebben we besloten om met alle meiden in het toiletblok te slapen, lag je tenminste droog hahaha. Dus werd ik mooi de volgende ochtend wakker, iedereen zingen en was ik 21 geworden! Jeeej.

Was dus super vroeg in de morgen dat we weer naar Ayer Rock gingen. Om de zonsopgang te gaan kijken! Wauw. Wel beetje bewolkt maar super gaaf en mooie kleuren! Duss helemaal geslaagd. Toen die dag nog een wandeling gaan maken om de rots en iets van 3 km in water tot de enkels gelopen omdat het zo nat was op het pad haha. Daarna aan de terugreis begonnen en nog een stop gemaakt bij de Camel farm en een ritje gemaakt op de kameel! De hele dag stond trouwens in het teken van mijn verjaardag, heb wel 100x het liedje Happy Birthday gehoord en de bus was versierd !

's Avonds afgezet bij het hostel en gauw gaan douchen enzo. En met de rest die in hetzelfde hostel zit afgesproken en naar de Rock Bar gelopen hier in Alice Springs. Dus zijn we met z'n allen nog gaan eten en tot in de nacht gaan feesten! Super leuke verjaardag gehad dus!

De volgende dag was het dus tijd om naar Adelaide te gaan met de trein. De Ghan. Een hele mooie treinreis van 24 uur. Maar dat was ook zo voorbij. Jammer genoeg niet veel meer gezien dan groen, groen en groen ipv rood haha. Maar was nog steeds super mooi!

De volgende middag kwamen we dus aan in Adelaide.Beetje rond gaan kijken en de volgende 2 dagen afgesproken met 2 vrienden die we ook eerder in Cairns hadden ontmoet. Dus die hebben ons the town even laten zien en zijn nog uitgeweest, wat super gezellig was!

Toen was het maandag alweer tijd om met de trein naar Melbourne te gaan. 12 uur treinreis haha. Nou hier kunnen we dus verblijven bij Jimmy en z'n ouders. En daar zijn we nu dus nog. Gister hebben we ons vermaakt in Melbourne en hebben we nog afgesproken met een meisje van de Rock tour en 's avonds met Ilse en Jolien! Die zitten nu ook in Melbourne. Zijn we pinguïns gaan kijken! haha. Niet super veel, maar was wel even leuk!

Deze week willen we nog naar Ballarat. Is een 18 eeuws dorpje. En dit weekend gaan we met Jimmy de Great Ocean Road doen! Eindelijk maar toch nog doen dus!

Dus nog leuke plannen. Na Melbourne is het alweer tijd om naar Bathurst te gaan voor anderhalve week en nog een paar dagen Sydney en is het tijd om naar huis te gaan!

Zal denk ik in Bathurst nog weer even een verhaaltje erop zetten! Om te vertellen hoe we het nog gehad hier hebben! Ook komen er pas later foto's op en misschien pas als ik thuis ben! Wat heel jammer is, want zijn super leuke foto's van de rotsen enzo. Maar we hadden een virus in onze sd kaartjes van de camera, omdat we ze in openbare computers doen natuurlijk voor de foto's. Dus hebben we met heel veel geluk de foto's nog kunnen redden en staan ze op dvd. Dus vandaar.

Nou tot het volgende verhaal maar weer! xx

• 23 Maart 2011 - 09:11

Gerja:

Dat je alweer aan je terugreis moet gaan denken! Maar jullie hebben wel ontzettend veel mee gemaak zeg. En natuurlijk weer regen gehad, maar dat was nu wel in jullie voordeel, want anders hadden jullie die prachtige watervallen niet gezien toch! Ben erg benieuwd naar de foto's...

• 23 Maart 2011 - 17:48

Judith:

Super san !

wat gaat de tijd toch hard he !

xxxx

• 23 Maart 2011 - 19:42

Mams:

in 1 woord: FANTASTISCH!!!!!:D
    Elke X weer geweldig om jullie verhalen te lezen! Kevin zet er ook vet veel over op en het leukste is nog dat jullie zo verschillend schrijven!
    DIKKE KUZZZZZZZZZZ

• 24 Maart 2011 - 15:01

Cees Willem:

Hey Globe troter!
    wat weer een prachtig avontuur!
    lekker genieten van de laaste weken!

• 24 Maart 2011 - 21:01

Richard Roerink:

Wauw! Eindelijk een keer geluk met de regen haha, unieke waterval, Yes! Moeten straks maar paar weken uittrekken voor alle foto's;) Genietse van de laatste weekjes. Kusss

• 25 Maart 2011 - 14:20

Teunis En Annie:

Geweldig gaaf jullie belevenissen.
    En mét regen toch ook eens geluk.
    Súper! Een héééle dag jarig en zoveel lieve mensen die dit met jou deelden. We kijken uit naar jullie volgende verhaal.
    Nog veel plezier daar!

• 01 April 2011 - 20:08

Familie Koen:

Te gek allemaal, leuk dat je weer terug komt. Het is wel snel gegaan he.
    Nog veel plezier de laatste weken
    Marjan, Foppe, Gonny, Sebastiaan,
    Selina