21th Birthday! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu 21th Birthday! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu

21th Birthday!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Maart 2011 | Australië, Alice Springs

We zijn veilig aangekomen in Alice Springs. De Red Centre van Australie. Maar Kevin en Sanne zijn er aangekomen dus is het de Green Centre. Door de regen haha.

Ik zal nog even vertellen wat we op de East Coast hebben gedaan. Brisbane vonden we niet zo veel aan. Gelukkig waren we daar ook maar een paar dagen. Normaly er is een grote lagoon, hartstikke prachtig waar je je wel een dagje kunt vermaken. Maar omdat ze hier nog niet zo snel zijn in het maken of verbeteren van dingen. Dus was de lagoon nog steeds gesloten in verband met de overstromingen. Duss tsja. Nou toen kwamen we langs de theater en gingen we voor de grap kijken hoe duur het was om naar de musical Wicked te gaan. Hartstikke veel natuurlijk. Maar er was ook een loterij waar je aan mee kon doen, maar dan moet je wel 2 en een half uur van te voren er zijn en dan weet je het niet zeker. Dan kun je de kaartjes voor 35 dollar kopen. Maar we hebben toch niet veel te doen dus 's avonds terug gegaan en mee gedaan met de loterij en is Kevin uitgetrokken en konden we 2 kaartjes kopen! Met de bek vooraan in de zaal hahah. Was wel heel dichtbij, maar ik denk dat je het hier het beste zag! Dus was wel cool!

Na Brisbane zijn we naar de Gold Coast gegaan in Surfers Paradise. Hier hadden we onze eigen appartement die we moesten delen met nog andere mensen, maar was wel gezellig! Deze dagen hebben we ons vermaakt met de attractieparken. We zijn elke dag 1 gaan doen. Warner Bros Movie World, Seaworld en Wet 'n Wild. Was wel super gaaf. Maar we zijn in Europa alleen wat grotere attractieparken gewend. Dus 's middags om 3/4 uur stonden we van nou zijn overal in geweest en gedaan wat nu? haha. Maar we hebben ons voor de rest prima vermaakt! In Wet 'n Wild hadden ze nog een glijbaan waar ze je lieten vallen en dan gingen je over de kop! Was wel vet haha.

Na Surfers Paradise zijn we naar Byron Bay gegaan. Byron Bay waar alles gebeurt, veel te doen is, hartstikke gaaf en veel surfers. Tenminste dat is wat iedereen zegt. Nou vonden wij dus niet. Was wel een leuk badplaatsje maar niet wat we hadden verwacht. Wel hebben we nog iets gaafs gedaan! We zijn gaan kajakken met een tour op zee. Met best wel ruige golven en we hebben gewoon dolfijnen gezien! Die gingen samen met ons mee surfen! Want we gingen surfen met de kajak wat ook heel leuk was! Dus dat was de moeite wel waard. Op het eind nog wel omgeklapt omdat we uit zee moesten, maar dat is niemand gelukt. Iedereen viel om haha.
De volgende dag zijn we nog een wandeling gaan maken naar de vuurtoren. Maar we hadden die dag veel zon, dus was wel zwaar, maar geweldig uitzicht en nog dolfijnen zien zwemmen!

Diezelfde nacht zijn we met de nachtbus naar Sydney gegaan. Was maar 13 uurtjes. Om 1 uur kwamen we in Sydney aan. Bagage in een kluis gedaan en zijn gaan rond kijken in het grote winkelcentrum van Sydney. En voor de rest beetje rondgelopen. Toen konden we diezelfde avond weer met de bus om 8 uur naar Melbourne. Weer de hele nacht in de bus. 12 uurtjes dit keer. Kwamen dus 8 uur de volgende ochtend aan. Lekker veel gereist dus en in rare kronkels gelegen in die bus die 2 nachten. Maar wat je niet doet om bijna 200 dollar uit te sparen haha. Want we gaan vliegen vanaf Melbourne met Tiger Airways, wat gewoon bijna 200 dollar goedkoper is.
Om 8 uur 's ochtends kwamen we dus aan. Hebben ons opgefrist enzo. En 's middags heeft Jimmy ons opgehaald en zijn we gaan lunchen. Jimmy hebben we ontmoet in Cairns en woont in Melbourne. Na de late lunch was het ook weer tijd om naar het vliegveld te gaan en heeft hij ons gebracht! Scheelt heel wat gesleep! Dus toen ingecheckt en konden we vliegen naar Alice Springs in the middle of Australia! Er is wel weer wat tijdsverschil. Dus kwamen 7 uur lokale tijd aan. Toen zijn we opgehaald door het hostel en zijn we gaan eten en gelijk slapen. Waren kapot.

En vandaag gaan we een kijkje nemen in Alice Springs. En morgen gaan we mee met de tour die ik van papa, mama en Kirsten heb gekregen! Jeeeej!
We hebben er echt zin in! Nu alleen nog hopen dat het weer een beetje mee zit! Hoe de tour geweest is zal ik in het volgende verhaaltje even laten weten! Mijn verjaardag gaan we dus ook vieren op de tour, dus dat gaat wel gaaf worden! Kunnen niet wachten!

Tot het volgende verhaal dan maar weer!

• 13 Maart 2011 - 02:53

Richard Roerink:

Veel gereisd maar gelukkig goed aangekomen op de plaats van je bestemming! Ik zal je zo en op je verjaardag nog wel even proberen te bellen.. Maar mocht je geen bereik hebben of al iets aan het doen zijn wens ik je heel veel plezier en maar er toffe verjaardag van:D En tot snel maar weer;) liefs en kusss

• 13 Maart 2011 - 08:38

Kirsten:

wauw, echt super vet joh!
    Als je hier nu een keer naar de andere keer van nederland moet reizen dan is dat niks meer! haha
    heeeel veel plezier op die tour en ik zou duimen voor jullie voor weinig regen!
    liefs xx

• 13 Maart 2011 - 10:53

Oma En Opa:

Lieve Sanne en vriend ,
    nou ik wordt langzamer hand wel jaloers op jullie ,kunnen jullie straks wel wennen aan het werkend leven in Nederland?? ben benieuwd reizen kan ook verslavend werken ,maar wel gaaf dat jullie dit allemaal mee maken .De laatste weken komen er aan eerst nog je verjaardag ik hoorde van mama dat je niet op je verjaardag te bereiken bent . Dus bij dezen een fu=ijne verjaardag en alvastr een dikke zoen van ons . Ik hoop dat alles verder goed verloopt en dat we delkaar met enkekle weken weer in de armen kunnen sluiten en jij met een ervaring rijker die niemand je afneemt .Nou lieverd veel plezier nog en tot weer ziens of horens
    Opa en Oma

• 13 Maart 2011 - 16:14

Mams:

Wat ONTZETTEND GAAF dat je met dolfijnen hebt gesurfd! Ben ontzettend jaloers!!! :D
    Hoop voor jullie dat de tour heel erg mooi is, op de site ziet het er in ieder geval wel prachtig uit!
    Ben benieuwd!!!
    In ieder geval een héééééééle fijne verjaardag!!!
    We horen weer XD

xxx

• 13 Maart 2011 - 18:18

Gerja:

Lieve Sanne,

Heb net de laatste foto's bekeken. Wat moet je het heerlijk hebben!! Super hoor, dat je al dat gereis er voor over hebt, want zo maak je geweldig veel mee! Op naar je verjaardag...Vanaf hier alvast een dikke knuffel en kus van Joah en mij!!

• 13 Maart 2011 - 18:28

Iris:

hoop gereisd, kan ik hier wel uit opmaken. Nu dus in het midden van Australie. Is het daar niet hartstikke onbewoond? Hoorde eens dat de mensen die daar wonen soms wel per helikopter naar school gaan. Ben super benieuwd naar het volgende verhaal!

liefs.

• 15 Maart 2011 - 20:52

Fam. Koen:

Van Harte Gefeliciteerd met je 21 verjaardag, een mijlpaal. We hopen dat het een leuke verjaardag wordt. Het is hier 10 uur, dus nog net geen bedtijd.
    Sebastiaan zit in Engeland, maar ook de felicitaties van hem en Gonny en Foppe.
    Marjan

• 18 Maart 2011 - 15:07

Teunis En Annie:

Jullie beleven zo veel !!!!!
    En die regen blijven jullie gewoon de baas toch?
    Jouw verjaardag is er één die je dus nooit meer vergeet.
    We volgen jouw en kevin's verhalen vanaf een warm en af en toe zééér nat Indonesië.