Bathurst - Reisverslag uit Bathurst, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu Bathurst - Reisverslag uit Bathurst, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu

Bathurst

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 November 2010 | Australië, Bathurst

Zo daar was ik weer! Heeft even geduurd. In Sydney even gauw een berichtje achter gelaten en inmiddels zijn we alweer een week in Bathurst.

Ik zal nog even vanaf het begin vertellen! De vlucht duurde lekker lang! Maar gelukkig weer overleeft. Toen kwamen we 's avonds aan in Sydney! Nou natuurlijk even het Opera House bekijken en de Harbour Bridge. Ons hostel zat daar in de buurt. De douane stelt trouwens helemaal niets voor! Zoals je op Border Security ziet. Maar goed. Veel Aziaten zijn er te vinden in Sydney en natuurlijk op onze kamer in het hostel ook haha. Maar waren wel aardige lui! Hier dus 3 nachten overnacht en Sydney verkent te voet en bus. Woensdag dus te voet gegaan. Door de verschillende parken gelopen en de bezienswaardigheden weer bekeken. Jammer alleen van het weer dat het een beetje motregende. Maar donderdag was weer stralend weer en een kleurtje gekregen! Toen gingen we dus met de tour bus rond Sydney en naar het geweldige Bondi Beach. NOT. Was wel mooi maar stelde nou niet super veel voor, zoals je ervan hoort.
Maar we hebben het in ieder geval gezien haha. De eerste dag dat we in Sydney waren hebben we ons nog vergist in de tijd. We liepen een uur achter haha. Maar gelukkig hadden we alle tijd en kwamen we er nog achter.

Nou vrijdag dus op tijd met de trein naar Lithgow gegaan! Zo vaag weer. We betaalden vanaf het vliegveld naar central station 15 dollar. En dan gaan we helemaal naar Lithgow (Assen- Amsterdam) en dan kost maar 7 dollar. In Lithgow zijn we opgehaald door de kennis van Kevin. En daar verblijven we op dit moment nog steeds!
En echt alles is hier omgekeerd. Echt heel grappig. Ze rijden natuurlijk ook aan de andere kant. Dat is best wel even wennen! Ze wonen hier echt super gaaf! Heel mooi en ver uitzicht en overal terrasjes haha. Dus we vermaken ons wel even.

Afgelopen week de buurt een beetje verkent! En lekker rustig aangedaan. Kevin is jammer genoeg beetje ziek geweest. Maar gaat vast wel weer snel over!

We zijn op Mount Panorama geweest. Waar de motorraces zijn. En kangoeroes spotten. Verder gingen we nog naar een dorpje in de middle of nowhere. Vet gezellig en daar gingen we zondag lunchen!
Uhm en verder. Dinsdag zijn we met Dia Bathurst ingegaan, daar dus even rondgekeken en winkels kijken!
Woensdag zijn we met Jaylen naar school gegaan, hij wilde ons alles even laten zien. Vet grappig. Maar groot dat die school is! Is gewoon een basisschool, maar hebben ongeveer 500 leerlingen! Niet normaal. Die middag zijn Kevin en ik naar het zwembad gegaan. Lekker zonnen en gaan zwemmen.

Gister zijn we naar het Australische Oranje gegaan. Haha Orange. Hier gingen we kijken en naar het meer dat erbij lag. Maar dat stelde niet zoveel voor. Zijn we nog de berg opgegaan en hadden we een geweldig uitzicht over de wijde omgeving!

En vandaag gingen we naar de Jenolan Caves. Echt super geweldig en mooi!
We deden de River tour. Liep je dus langs allerlei kristallen en water langs! Heel mooi dus. Ook gingen we nog een self guided tour doen, maar dat stelde niet veel voor.

Dus zoals je ziet vermaken we ons hier nog wel! Ik wil nog wel veel meer vertellen, maar dan wordt het een beetje lang. Komt vast ook wel in de volgende verhaaltjes! Hou de site goed in de gaten, want er komen nog foto's op! Maar duurt allemaal beetje lang hier.

Mijn telefoonnummer zou ik ook nog even op schrijven! Voor degenen die daar belang bij hebben! Nummer is: 00 11 61 449 842 921.

liefs xx

• 26 November 2010 - 11:30

Richard:

Zo ben ik zomaar eerste reactie haha! Klinkt wel heel leuk allemaal.. beter als de kou die hier op het moment is! Ben erg benieuwd naar de foto's, staan natuurlijk ook al paar op je hyves maar naar de rest. Playground Orange AUS haha! Tot spreeks kusxx

• 26 November 2010 - 14:18

Kirsten:

Ik ben zo jaloers op jou :O hier sneeuwt het, nouja vanochtend toen ik wakker werd lag er een heel klein laagje, maar dat is nu alweer weg :P en jij ligt gewoon aan het zwembad.
    maarja, wel vet cool wat je allemaal doet!
    Ben superbenieuwd naar de foto's!
    kusssssssss <3

• 26 November 2010 - 15:37

Gerja :

wat onderneem je weer erg leuke dingen! Lijkt me ook wel wat om van excursie naar excursie te leven...zucht.
    Geniet ervan!

Liefs Gerja

• 26 November 2010 - 19:59

Oma En Opa :

Hallo sanne , Nou leuk even van je te horen ,nou neem lekker veel foto,s dan kunnen we ook even mee kijken. Mooi dat je het nog naar de zin hebt Hoop dat het weer daar lekker blijft ,hier sneeuwt het alweer en het vriest ,Wij maken ons weer op voor de Sint jammer dat je er b niet bij bent maar ja zo gaat het met mensen die groter groeien en zich van de Sint niets meer aantrekken pas maar op dat de Sint je niet in de zal naar Spanje stuurt.
    Ikvoel me nog steeds ziek Ik krijg 1dec uitslag nou ben benieuwd Ik hoop maar niet te slecht ik heb gelukkig geen aanvallen meer nu ik me goed gedraag. Nou meid veel liefs van ons OPa en Oma

• 28 November 2010 - 16:31

Marjan:

te gek wat jullie allemaal gezien hebben,ik zal de foto's tegemoet zien.
    Groetjes Fam. Koen.

• 29 November 2010 - 14:23

Els:

he sanne,

zozo, je hebt alweer een hoop gedaan, gezien, beleeft, gespot, gefotografeerd, gekangerood, genoten, etc etc.
    Leuk om weer alles te lezen wat je doet.
    Kimmi zei vanochtend, ben best jaloers op Sanne, zij zit daar lekker in de warmte, terwijl het hier super koud is, brrrrrrrrrrrrr.
    Zelfs m'n zadel van m'n fiets was bevroren, nou je snapt wel dat ik daar niet op ga zitten, haha.
    Lieve Sanne geniet er maar weer van de komende tijd.

Liefs Els.