Canberra en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu Canberra en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu

Canberra en Melbourne

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 December 2010 | Australië, Melbourne

Inmiddels van alles alweer beleefd. Het duurt elke keer even voordat ik is een verhaaltje plaats. Maar het internet is hier echt heeeeel erg. Bijna niet te vinden en ook nog is duur. Beetje jammer. Iedereen ook nog bedankt voor de berichtjes elke keer ! Ik kan niet iedereen terug mailen ofzo. Dus doe het maar bij deze!

In de tijd dat we nog in Bathurst zaten hebben we dus een autootje gekocht. Om hiermee een stuk van onze reis te gaan doen. Ook hebben we flinke regen gehad. Het is de slechtste en natste zomer in 21 jaar. Ja das ons geluk weer. Overstromingen etc gehad. Gelukkig dat we nog veilig in een huis zaten toen. We wilden dus ook nog een paar keer naar de Blue Mountains, maar is er nog niet van gekomen.

Nou en zaterdag 4 december zijn we vertrokken vanuit Bathurst om onze echte reis te laten beginnen!
Op weg naar de Blue Mountains. Inmiddels ging het weer regenen. En daar aangekomen wilden we leuk de Three sisters kijken, nou wanneer we onze hand in de verte staken zagen we hem niet meer. Zo mistig. Dus daar konden we ook niet heen dus. Gelukkig komen we er nog wel een keer langs en gaan we het nog doen deze reis haha. Nou we dachten gaan we maar op zoek naar een slaapplek en morgen naar Canberra. Dik gedoe en uiteindelijk een slaapplek gevonden in Camden op de camping. Lekker in de regen in ons kleine tentje haha.

De dag daarna dus naar Canberra gegaan. We hadden al gehoord dat het niet super veel aan was. Maar we willen het wel zien natuurlijk. Maar het stelde ook niet echt heel veel voor. Het was er wel groen enzo, maar er hing niet echt een leuke sfeer. Natuurlijk de gratis dingen even opgezocht! Haha. Parliament house, rondje door de ambassades gemaakt. Toen illegaal een nachtje geslapen op de camping daar bij Canberra geslapen. Omdat ze het hier niet nodig vinden om een receptie open te doen in het weekend haha. Daarna nog een nachtje gebleven en Canberra weer ingegaan. Wat attracties bekeken enzo.

En toen op naar Melbourne. We gaan via de kust. Dus zullen lekker veel zien. Door allerlei stadjes en dorpjes komen. In totaal iets van 2 dagen over gedaan. Onderweg natuurlijk weer geslapen op free campsites. We hebben een handig boek gekocht waar dat allemaal in staat wat gratis enzo is. Onderweg dus nog mooie dorpjes tegengekomen. Zoals Eden. Een vissersdorpje. Hier ook nog in het nationaal park gekeken. En daarna op de camping geslapen. Aan de snelweg, dus de volgende dag konden we zo weer verder. Onze tent is daar trouwens nog gebroken. Die stomme tentstok brak zomaar uit het niets. Nou dat stuk eruit gehaald, maar nu staat die dus een beetje scheef. Beetje jammer dat dat zo snel al gebeurd. Daarna dus op weg verder richting Melbourne. Kwamen nu onderin Australië bij de kust langs. Nog bij Lake Entrances gestopt voor lunch en bij het strand gekeken. Later een plek gezocht voor de nacht. Inmiddels weer regen en alles. Kwamen we in een spookstadje terecht, maar gelukkig was daar een overdekte picknickplek, daar maar even gegeten en verder gaan rijden, omdat we hier niet wilden slapen. Nou uiteindelijk in de regen een plek gevonden en gaan slapen.

Volgende dag richting Philip Island gegaan. Was niet ver meer rijden gelukkig. Nou onderweg ging de auto ineens raar doen, net of iemand steeds op de rem trapte. Heeeeeel fijn. Dus aangekomen op Philip Island naar een camping gegaan en daar alle spullen achter gelaten. En met de auto naar de garage gegaan. Eerste 2 garages hadden geen plek, volgende week pas en uiteindelijk de 3de garage kon er morgen naar kijken. Dus auto daar achter gelaten en iets van 3 km terug gelopen. Toen maar even lekker naar het strand gegaan enzo. Volgende dag dus terug gegaan. Nou hij kon er niets aan doen zei hij. Wat een kneus was die jongen, had zelf geen mening en kwamen gewoon niet snugger over. Dus wij maar naar een andere garage. Die vonden het natuurlijk erg voor ons, dus zeiden al dat ze er wel naar konden kijken. Nou probleem gevonden, maar door de drukte duurt het lang. Nou wij willen natuurlijk niet zitten op een eiland. 3 km van het dorp vandaan, nog meer dan een week. Dus volgende dag spullen gepakt, rest van de troep in de auto gelaten en met onze backpack op de rug naar Melbourne gegaan. Wel met de bus hoor haha. Want was nog iets van 150 km.

Daar dus eenmaal aangekomen. Ja er is dit weekend geen plek, Oprah Winfrey heeft Melbourne bezocht, dus vette drukte. Gelukkig ergens iets verder uit het centrum nog wel plek. Dichtbij het strand. Daar dus een nachtje gebleven. Daarna weer verhuist naar een ander hostel iets meer in het centrum. En daar verblijven we dus nog steeds. Inmiddels al de hele stad gezien en verkent. Morgen hebben we een dagje strand en eind van de week willen we dus terug naar Philip Island en alles overnieuw proberen. Alles gaan zien waarvoor we kwamen. Pinguïns en koala's!

Voor de rest willen we daarna de Great Ocean Road gaan doen en naar Ballarat gaan, is een goudmijn stadje. En met oud en nieuw willen we dus absoluut in Sydney zijn. The place to be!

Jullie zullen binnekort wel weer van mij horen. Hoe alles is gegaan en hoe we het verder nog gehad hebben in Melbourne etc!

Tot het volgende verhaal dan maar weer!

liefs xx

• 14 December 2010 - 08:37

Kirsten:

Ik ben zoooo jaloers :O haha
    vooral op dat winkelcentrum, als je mij nou ook eventjes meeneemt dan vind ik het goed (a)
    wel supervet wat je allemaal tot nu toe gedaan hebt!
    nog veel plezier!
    xxxxxxxxx

• 14 December 2010 - 12:50

Iris:

Omg, 29 graden zie ik staan!?
    Heerlijk! Alleen wel jammer van die regen en de mist. Volgende keer moet ik zeker mee op reis. Kan ik de auto verzorgen. En ik geef Kirsten groot gelijk, want wauw, wat een super vet winkelcentrum. Take care of yourself girl! Ik hoor van je!

• 14 December 2010 - 14:13

Lis:

Is Guusje ook al in Australie? Damn wat een auto.... :p
    Wat een coole ervaring is dit toch weer! Je fotos zijn echt te cool! Heel veel plezier nog met alles en doe Kevin ook de groetjes! Nog geen ruzie gehad ?? :P Voorzichtig zijn he!

• 15 December 2010 - 08:44

Gerja:

wat fijn om even wat van je te horen. Gek hoor om je zonnige foto's te zien, terwijl we hier in de sneeuw zitten. We hebben je gemist hoor tijdens sinterklaas. Maar je vermaakt je wel zo te lezen!

Geniet ervan!

• 15 December 2010 - 22:31

Mams:

Jeej, wat FANTASTISCH allemaal weer!
    Had natuurlijk al veel gehoord laatst met het bellen, maar als je het leest lijkt het nog meer!
    Wel ontzettend jammer van de auto, hoop dat de schade meevalt en jullie er weer snel mee verder kunnen!
    Kheb je volgende vakantie net even betaalt, wel van je eigen rekening, natuurlijk HAHA :D dus de meiden kunnen het dan morgen gaan boeken! Zo blijft het maar feest met jou!
    Nou, ben blij voor je dat het allemaal kan, hoor!
    Heel veel plezier en we horen binnenkort wel weer van je!
    DIKKE KUZZZZZZZZZZZZZ

• 16 December 2010 - 12:03

Cees :

Vet cool man je beleeft wel veel zo!
    veel plezier en iet meer succes ! groetjes

• 16 December 2010 - 17:29

Richard:

Hee wat leuk om jullie avonturen allemaal te lezen. Nog steeds geen Blue Mountains dus maar staat weer op je lijstje! Hoop dat je dan meer gelukt hebt qua weer.. Je moet wel ff goed bruin terug komen he haha! Wat mooie foto's trouwens, inmens winkelcentrum, pff:P Veel plezier met de road trip enzo:D
    Liefsxxxx

• 17 December 2010 - 20:53

Oma En Opa :

Hallo Sanne en vriend
    Wat een gedoe zeg met die auto nou gelukkig dat jullie zoveel tijd hebben en dat het niet te veel gaat kosten . Hier ligt nog veel sneeuw en slecht weer . Wij zijn bezig in het huis van Cee willem en Evelien flink aan het breken dit doet ome Dethmer .
    Opa maakt een nieuwe wand en Evelien verft alles . Druk want ze willen de dag na kerst verhuizen dus druk door werken .Ik doe niets dan wat eten brengen .het gaat wat beter met me maar ik kan me nog niet goed conentreren. Maar dit komt goed denk ik. Wij gaan de kerst naar tante Hilly .Hoe is het daar woerdt daar ook ng kerst gevierd en hoe ? nou we horen wel als jullie in Sydney zitten hoe het gaat .
    Nou veel liefs en een dikke knuffel van ons Opa en Oma

• 17 December 2010 - 21:27

Familie Koen:

Wat een leuke foto's, geweldig.
    We wensen je alvast hele fijne
    feestdagen en gelukkig en gezond
    2011, samen in het zonnige Australië.
    We zullen je missen met kerst.
    Lieve groetjes fam. Koen.

• 18 December 2010 - 14:02

Alex:

Heb je oprah nog een hand gegeven. Wat een avonturen allemaal zeg. De auto die het niet doet, het weer wat niet meezit. De natuur waarvan je eerst niet veel van heb kunnen zien.

The Great Ocean Road moet echt een spektakel zijn, heb ik gezien en gelezen.

Hoe zijn de mensen daar eigenlijk? Zijn ze vor de rest een beetje te doen? Hoop in ieder geval niet dat ze allemaal als de garagemedewerkers zijn haha.

Maar ik vind het wel echt stoer dat je gewoon met backpack en alles gewoon verder bent gegaan, dat maakt nou het hele avontuur zo mooi he. Je weet niet wat er gebeurt en ziet wel wat de morgen brengt. Maar pas op he: ik hoor ook heel vaak verhalen van mensen die daar verdwalen en van alles mee gebeurt. Maar ik wil je ook weer geen schrik aanjagen. haha. Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.

xxxxxxx en knuffel Alex