Dompertje & Supah week! - Reisverslag uit Cala'n Bosch, Spanje van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu Dompertje & Supah week! - Reisverslag uit Cala'n Bosch, Spanje van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu

Dompertje & Supah week!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Mei 2009 | Spanje, Cala'n Bosch

Om eerst maar even te beginnen met een dompertje. Afgelopen week heb ik in de vreetschuur van het hotel gewerkt. Mijn Spaans is namelijk niet super. En aangezien je Spaans moet kunnen voor de receptie moet ik mijn Spaans beter maken. En waar kan dat beter als in de vreetschuur met alleen maar Spaanse mensen. Nja sommigen kunnen ook een heeeel klein beetje engels. Die vertellen mij dan ook alles in het Spaans en daarna in het Engels. Waarschijnlijk moet ik nog 1 of 2 weekjes hier werken. Op zich vind ik het niet erg. Ja het is belachelijk werk. Doe bijna hetzelfde als in Speelstad Oranje. Vreetsessies opruimen en weer zorgen dat de volgende sessie weer schoon is en goed verloopt. En Spaans leer ik hier wel beter, omdat iedereen hier ook alleen maar Spaans praat. Maar ik ben hier natuurlijk om iets nieuws te leren op de receptie. En zo kan ik nog wel even doorgaan hoe belachelijk het eigenlijk is. Maar ik bekijk het positief. Ik moest afgelopen week werken van 8 tot 12 ’s ochtends, dan ’s middags de hele middag vrij en ’s avonds van 7 tot 11 werken. Dus ik had wel veel vrije tijd. Deze week moet ik van 1 tot 5 en van 7 tot 11 werken. Ook heb ik leuke en gezellige collega’s. Willen mij ook allemaal helpen en ik kan met ze lachen. Dus dat zit allemaal wel goed. En het is maar voor even, aan alles komt een eind, haha.
Ik sta er eigenlijk zelf ook versteld van hoe positief ik met alles omga. Ach ik overleef het wel en denk aan de kleine leuke dingen. Daar verheug ik mij dan ook weer op. Vind alles wel best en leuk haha.
Ook leer ik veel Spaans. En kijk ik zelfs Sesamstraat :P haha. Sesamo Sesamo! Ja dat is voor kleine kindjes, die de taal moeten leren. Dat ben ik nu ook een beetje haha. Maar het helpt wel, want het is heel simpel allemaal, dus ook te begrijpen:P

Nou dan gaan we nu over op de echte leuke dingen! Veel leuke dingen gebeurd afgelopen week. Ben afgelopen woensdag verhuisd. Naar mijn definitieve kamer! Een super vette grote met 2 kamers en badkamer. Deze deel ik samen met Monique, zij is afgelopen zaterdag gekomen! In het begin dacht ik, ik vind het wel lekker om een eigen kamer te hebben, ben ik even lekker alleen. Maar inmiddels vind ik er helemaal niets meer aan om hele tijd alleen te zijn. Ja nu al niet. Haha. Dus ik ben zeker blij dat ik een kamergenoot heb, die ook nog is Nederlands is! Ben ik tenminste niet meer de enige Nederlander hier in het hotel.

Afgelopen woensdag zijn Nicole en Charlotte ook gearriveerd. Nicole zit in het hotel tegenover mij en Charlotte ietsjes verder. Nicole werd hartstikke goed ontvangen en gelijk rondgeleid. Kwamen we aan bij het hotel van Charlotte, hartstikke mooi! Komen we bij de receptie. Ja ik kom hier voor mijn stage. Ooh zegt dat meisje ik weet dat zo niet, wacht daar maar even. Kwam er even later een Spaanse sjonnie in een slobberbroek en slippers aangezet. Alleen maar Spaans mocht ze spreken. Meer niet. Ze mocht ook geen Engels en ook geen eens Nederlands met ons. Kreeg ze een sleutel en lakens en een toiletrol in de hand gedrukt. Ja slaap hier maar voor een nachtje. Ze hadden haar dus vanaf morgen verwacht. En kom morgen maar wanneer je wilt. Ik ben er vanaf half 8 tot 4 uur. Nou wij naar de kamer. Helemaal alleen in een stukje. We durfden de deur niet eens open te doen. Deur geopend. Alles in puin. Overal nog vuilniszakken, bed niet opgemaakt en beestjes en vieze badkamer! Red mijn stage!

Nou ja goed, we hebben inmiddels al een aardig leuke groep Nederlanders gevormd hier haha! Zijn nu met een groepje van 8 mensen. We zien elkaar vaak in Chaplins. Spreken we even af. Of spreken we niet af en zijn we er toch allemaal, haha. Dat hadden we afgelopen week. Ik ging naar Chaplins met Charlotte. Zaten Tessa, Lobke en Michelle daar. Nou even gezellig wat gedronken en gekletst. Ben wel blij dat er zoveel Nederlanders zijn, waar ik het ook nog goed mee kan vinden! 1 gezellige boel dus!

Afgelopen zaterdag en zondag vrij gehad! Vrijdagavond ben ik uitgeweest in Ciutadella met Lobke, Tessa en Ben en Sebastian van TUI Duitsland. Zijn alle kroegjes in de haven bij langsgegaan. Maar bij sommige barren waren er speciale feesten, waardoor je entree moest betalen. Wij konden bij 1 discotheek gratis naar binnen. Beetje slijmen, jaaa we werken voor TUI Nederland en Duitsland. We vertellen de gasten wel even hoe leuk het was en blabla. Haha.
Nou zaterdag dus heeeerlijk uitgeslapen! We waren pas half 6 thuis. En heb ik even m’n spullen gewassen. Ook ben ik nog naar het strand gegaan met Ramsis. Heerlijk liggen bakken! En dit keer super goed ingesmeerd. Ik heb nu ook al meer kleur gelukkig.
’s Avonds nog naar Chaplins gegaan en wat gegeten met Lobke. FRIKANDELLEN! Haha die frikandellen hier komen ook echt uit Nederland. Na het eten tijdje gaan internetten en daarna hebben we nog wat gedronken daar met iedereen!

Zondag heb ik ook weer lekker niet veel gedaan. We gingen even boodschappen doen. Nicole en ik hebben hier nog bij Chaplins geluncht. En zijn nog naar het strand gegaan met Nathalie, Rowy, Charlotte en Michelle. Lovely!

Dus 1 gezellige bedoeling hier allemaal! Ben blij dat ik veel Nederlanders heb gevonden, waar ik het ook goed mee kan vinden! Ik weet zeker dat we deze zomer ons echt niet gaan vervelen!

Voor de mensen die nog een kaartje willen sturen. Ik ben te bereiken op dit adres:

Hotel Cala’n Bosch
Sanne Tigelaar
Habitación B-22
Apdo. de correos, 124
Urb. Cala’n Bosch
07769 Ciutadella de Menorca

Ik heb ook al een tijdje mijn Spaanse simkaart. Het nummer daarvan is: +34 692 471 373.

Volgende week komen er nog meer foto’s hier op deze site!

xxxxxxxxxxxxx

  • 17 Mei 2009 - 19:49

    Femke:

    Dompertjes zijn er idd altijd wel eventjes...(bij sommigen ook niet, die hebben dan gewoon geluk)..
    Maar het is alleen maar beter als je er nu goed Spaans door leert;)...Het is voor het goeie doel zeggen we dan;)
    En daarna wordt het alleen maar beter natuurlijk:)

    Liefs

  • 17 Mei 2009 - 19:51

    Kimberley:

    Hey Nichie

    zo te lezen gaat alles goed met je. leuk dat je al een gezellig groepje heb. Nog veel succes met je stage en ik spreek je snel wel weer.

    Heel veel kusjes Kimberley

  • 18 Mei 2009 - 08:28

    Jannie Kleene:

    Tja, Spaans, hè? Zat er wel een beetje in, natuurlijk. Volgens mij kun je de taal het beste leren op de zgn werkvloer en dat is waar je nu zit.
    En ook buitenlanders in Nederland leren het meest in het begin van de kinderboekjes en, natuurlijk, Sesamstraat.
    Hoop, dat je het Spaans gauw onder de knie gaat krijgen.
    Verder klinkt het allemaal gezellig en fijn, nietwaar?
    Vind het leuk om alles te kunnen volgen.
    Wens je alvast een fijne week toe.
    Hartelijke groeten en tot mails/ziens, jannie kleene

  • 18 Mei 2009 - 09:44

    Judith:

    Hey homme!

    ben blij dat je het zo na je zin hebt! :)
    haha sesamo sesamo.

    Loveyou!

  • 18 Mei 2009 - 12:46

    Chanani:

    heey saaane,

    Klinkt egt super!! ik ben blij dat je daar allemaal leuke mensen ben tegengekomen;)

    suc6 met je spaans..

    kuss

  • 18 Mei 2009 - 15:04

    Kirsten:

    en shin chan dan ?! :P
    ahhaha
    ik had het allemaal al gehoord (A)
    maar toch weer leuk om het zo te lezen :)

    Kusss (L)

  • 18 Mei 2009 - 21:38

    Tessa Van Heuckelum:

    leuk leuk!

  • 25 Mei 2009 - 17:37

    Gerja Molema:

    hoi Sanne,

    wat klinkt het allemaal geweldig! Ben wel een beetje jaloers op je hoor, zo'n buitenlandse stage in een heerijk warm land! We missen je wel. Zondag hebben we bij opa en oma gebarbecued en het was wel jammer dat je er dan niet bij kunt zijn! Veel plezier de komende tijd en een dikke knuffel van Joah. Liefs van Gerja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cala'n Bosch

Menorca!

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2009

THUIS!

28 September 2009

OVERMORGEN!

23 September 2009

Aftellen begint nu ECHT!

15 September 2009

Nog maar 2 week!

09 September 2009

3 week!
Sanne

Actief sinds 15 April 2009
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 64107

Voorgaande reizen:

16 Mei 2012 - 21 Juni 2012

USA TOUR

15 November 2010 - 14 April 2011

Australië!

18 Oktober 2009 - 02 Maart 2010

Curacao!

29 April 2009 - 30 September 2009

Menorca!

Landen bezocht: