Philip Island avontuur - Reisverslag uit Bathurst, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu Philip Island avontuur - Reisverslag uit Bathurst, Australië van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu

Philip Island avontuur

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 December 2010 | Australië, Bathurst

Ik zal nog even vertellen hoe we het gehad hebben na ons avontuur in Melbourne.
Omdat onze auto dus nog op Philip Island stond moesten we vanuit Melbourne weer terug backpacken met de bus haha.

In Melbourne zelf hebben we nog veel doorgebracht op onze favoriete plek, federation square. Nog wat dingen bekeken en een dagje strand gedaan!

En daarna dus weer terug naar Philip Island. Nou we hoorden dat de auto klaar is en gemaakt! Nou weet je hoe goed. De rekening viel ook nog mee, dus ons geluk kon niet meer op!!
Wij met onze spullen naar de camping en tegenover de camping zit het koala opvang. Dus gingen we dat die dag nog doen! Vet schattig! Echt heel leuk om die te zien zo in het "wild". Daarna hadden we in de planning om wat te eten, naar de Nobbies te gaan en s'avonds de pinguïns. Nou het blijkt wel elke keer weer dat we geen plannen mogen maken. De auto was back to "normal". Hij deed weer hetzelfde als toen. Het is net of iemand steeds op de rem drukt zeg maar hij stottert. Dus wij gelijk terug naar de garage. Maar ze gaan al sluiten. En dan is het weer is weekend. Dus zijn ze ook gesloten. Nou gelukkig reed de auto nog. Dus zijn we met onze chagrijnige koppen naar de Nobbies gegaan en daarna dus pinguïns gekeken !:D Eenmaal daar klaarden we wel weer wat op! Maar het blijft gewoon niet leuk. Die pinguïns waren vet klein en we zaten met z'n allen in op bankjes naar de pinguïns te kijken hoe ze uit zee kwamen. Dat was leuk om te zien, maar toen we terug liepen kon je ze nog van dichtbij zien omdat je op een pad erover heen liep om het zo maar te zeggen haha. Jammer genoeg mochten we geen foto's maken.

De volgende dag zijn we naar Churchill farm gegaan, want we hadden 3 parkpas dus gingen we die nog gebruiken ook. Was een hele oude boerderij met allerlei dieren. Ook zijn we die dag San Remo nog even in gegaan. Stelde niet zo heel veel voor, maar je moet toch wat. We hebben toen ook maar gewoon besloten niet in te zitten over de auto. Het is maar een auto om het zo maar te zeggen. Het kan altijd erger. Het is gewoon *&@^&^# om het zo maar te zeggen haha. Maar ja wat doe je eraan! We genieten gewoon van de leuke dingen en het heeft ook geen zin om er over in te zitten.

Die maandag daarna hadden we besloten om naar Bathurst terug te gaan. MET de auto. Tsja het is niet super verstandig om met een kapotte auto te gaan rijden, maar eenmaal op de snelweg valt het mee qua stotteren. En dan waren we ook af van dat saaie eiland! Waar je niets kan beginnen zonder auto of wat dan ook. Dus we zeiden al we zien wel hoe ver we komen met onze auto. Allemaal goed gegaan. Hele dag zijn we flink doorgereden! Nou 750 km hebben we kunnen rijden. Totdat hij ineens heel erg ging stotteren. We dachten dat het kwam omdat de benzine bijna op was. Dus getankt. En toen startte hij niet meer. Je moest heeeel veel gas bij geven. Dus geparkeerd. Maar weg is hij daar niet meer gekomen. Zitten we dan 150 km van Bathurst in Boorowa, waar geen openbaar vervoer is, geen bereik met de telefoon en vaste telefoon kan alleen lokaal bellen. We hadden net tegen Simone gezegd dat we vanavond in Bathurst zouden zijn. Dus in een telefooncel gauw gebeld. En uiteindelijk op een camping gaan slapen! Hadden ze gelukkig daar wel! We zien morgen wel weer. Dus volgende dag auto proberen te starten, wilde nog niet. Dan maar liften! Onze bekkie opengetrokken en rond gevraagd. Uiteindelijk kon iemand ons naar Young brengen, want van daaruit gaan wel bussen. En zo zijn we dus in Bathurst gekomen.

Daar zijn we nu nog steeds en zullen er tot na oud en nieuw nog blijven. Om te kijken wat we met de auto aanmoeten enzo. We gaan dan ook even kijken voor werk. Misschien in Sydney horeca doen ofzo, want fruit plukken zal niet veel zijn. Qua verdiensten, maar het is natuurlijk de slechtste zomer in 20 jaar. Dus veel is mislukt!

Kerst is net gevierd in de korte broek! En nu op naar oud en nieuw!

• 27 December 2010 - 09:39

Tessa :

Leuk verhaal weer Sanne! Veel plezier nog!!! Xxx

• 27 December 2010 - 14:35

Kirsten:

Ja, heel jammer van de auto, maar wel super leuk wat jullie verder allemaal doen hoor!
    spreek je gauw weer!
    dikkekus

• 27 December 2010 - 20:42

Karel:

leuk om te lezen weer:)

• 28 December 2010 - 11:35

Iris:

yeeey! Weer een berichtje van jou!
    Heerlijke kerst gehad dus. Die sneeuw hier is echt niks, Ben er nu wel weer klaar mee! Jij kunt trouwens wel een heerlijke nieuwjaarsduik doen zeg! In lekker warm water haha!
    Echt jammer van die auto zeg! Wil het eigenlijk niet zeggen, maar denk dat hij wel zo'n beetje aan z'n einde is!:O
    Alvast een fijne jaarwisseling!

liefs, (K)

• 28 December 2010 - 15:35

Alex:

Hee Sanne.

Ten eerste wil je ook alvast een heel goed 2011 wensen daar in Australie. Zal vast wel een heel apart gevoel zijn om daar kerst en oud en nieuw te vieren.

Ten tweede wil ik zeggen ik weer met een lach en een traan je verhaal heb gelezen. Op een dag lijkt alles mee te zitten en dan opeens weer heel veel pech wat betreft de auto haha. Maar dat mag de pret zoals jij al zegt helemaal niet drukken als je daar om je heen kijkt en de koning te rijk bent.

Hier is het inmiddels erg koud, maar dat heb je vast al meegekregen. De dagen zijn heel kort en nachten lang. De sneeuw is wel mooi als je een mooie dag hebt maar de rest van de dagen best verschrikkelijk. En zo modderen we hier maar wat aan. haha.

Dikke kus en knuffel.

• 28 December 2010 - 21:20

Kimberley:

Hey Meissie,

vervelend dat de auto niet meer mee wil werken. maar voor de rest heb je het volgens mij wel heel erg naar je zin in australie. succes met werk zoeken hoop wel dat je een beetje een leuk werk kan vinden. Wens je ook alvast een gelukkig nieuwjaar.

Dikke Kus je nichtje

• 29 December 2010 - 19:05

Els:

Lieve Sanne,

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat, en dat alles ook goed ( op de auto na) gaat.
    Hier is alles weer wat aan het ontdooien, gelukkig maar, die sneeuw troep wordt je snel zat. Ben vorige week ook behoorlijk gevallen en ook kimmis en mandy zijn onderuit gegaan. Vreemd zo in je korte broek oud en nieuw te vieren, kan je je hier niet voorstellen. Leuke foto"s weer, en die koala"s ooooooh dat zijn mijn lievelings dieren. Vroeger had ik een heel klein koala knuffeltje. Lekker de zee daar, kijk je wel uit voor kwallen, heb net een programa op discovery gezien over een bepaald soort kwal die voorkomt in australie, brrrrrrrrrr. Ook uitkijken voor kwallen op het strand, kroeg, stad,restaurant,enz.enz. hahahaha. Nou lieverd een hele fijne oudejaaravond. Dikke kusssss van mij.