Adios amigos! - Reisverslag uit Cala'n Bosch, Spanje van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu Adios amigos! - Reisverslag uit Cala'n Bosch, Spanje van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu

Adios amigos!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Mei 2009 | Spanje, Cala'n Bosch

Zo daar ben ik dan! Op het lovely Menorca! Echt wat een super eiland. Een groen grazig eiland in de blauwe oceaan, haha.

Vanochtend (schreef dit 29 april :P) met de trein naar Schiphol gegaan. Gelukkig hoefde ik niet alleen. En gingen mn moeke en zusje mee. Rond kwart over 11 waren we op Schiphol. En zijn ook gelijk naar de incheckbalie gegaan. Hier hebben we een hele tijd gewacht. En uiteindelijk ingecheckt. Na nog een paar dingetjes uit de koffer te hebben gehaald. Sanne had namelijk teveel mee. Haha, Nou eigenlijk viel het wel mee met hoeveel ik mee had, heb het namelijk allemaal wel nodig. Koffertje weegt nu precies 25 kilo. Want ik vlieg namelijk Comfort Class, jaja! Nou dus ingecheckt, wij nog even zitten, wat drinken en nog even kletsen. 5 over 2 zou ik vliegen, moest je dus om 5 over 1 al boarden. Wisten wij veel. Wij mooi rond iets voor 1 naar de douane. En dus vragen, ja je bent wel beetje aan de late kant. FLINKE rij stond er. Nja toen even afscheid genomen van mams en Kirsten. En van te voren nog zeggen nee ik ga niet huilen. Nou toch even een traantje moeten wegprikken. Maar dat hou je ook niet tegen haha. Voor de rest heb ik eigenlijk helemaal niet echt een raar of spannend gevoel over. Ook niet dat ik eigenlijk 5 maanden van huis weg ben. Heb er wel zin in !
Nou ik dus door de douane met betraande oogjes, gauw gauw riem, horloge af en de rest in een bakje stoppen. Gauw erdoor heengegaan. Gauw naar de Gate gerent. Kom ik er ondertussen achter dat ik een tas mis. Want ik had namelijk de laptop met tas. En niet meer aan die andere gedacht. Dus ik vlieg terug, riem ondertussen nog aan het om doen. Gauw tas gehaald en naar de Gate gerend. Ja hoor, was natuurlijk ook niet even dichtbij. Maar gelukkig was ik nog op tijd. En dus pre check gedaan. En moest zelfs nog een tijd wachten voor we het vliegtuig inkonden.
Van te voren had ik al gehoord dat Menorca een buggy eiland is. Nou niets was minder waar. Bijna nog meer kinderen als volwassenen moesten er aan boord. En dus ook 1 en al buggy’s. Haha, dus dat gaat nog wat worden.
Nou goed, we vlogen mooi op tijd! Vliegen ging voor de rest ook goed. Kwam nog aan de praat met een mevrouw en haar zoontje. Dus had gelukkig wat aanspraak, haha.
En de 2 en een half uur vlogen letterlijk voorbij haha.

Rond iets over half 5 waren we geland. En heb ik de bagage opgehaald. En naar een taxi gelopen. Adres verteld en heeft mij daar heengebracht. Alleen kwam ik aan op Mahon. Maar ik moet naar Cala’n Bosch. Ja je raad het al, heeelemaal aan de andere kant van Menorca. En dan denk je dat Menorca niet zo groot is. Nou toch echt wel haha. Was ongeveer kleine 50 kilometer. Maar daardoor heb ik wel al veel gezien van het eiland. Heeeeel veel groen, bergachtig en super mooi. En je hebt hier echt alleen de stadjes. En daartussen bomen en bergen en af en toen een huisje.
Totdat we in Ciutadella en Cala’n Bosch kwamen. Jeetje hier herken je dat mooie bergachtige groene Menorca niet meer. Het is heel toeristisch. Veel hotels. EN NIET TE VERGETEN HET PRACHTIGE PLAYA! Jaja het hotel ligt aan de zee. Het hotel zelf is van buiten gewoon mooi. En heeft een zwembad. Van binnen is het allemaal wel wat ouder. Maar wel netjes.

Alles wordt op dit moment weer van zolder gehaald. Kleden liggen nog overal op haha. Ze gaan officieel deze vrijdag, 1 mei, open.
Kwam daar ook aan. Stoffige deuren en alles stoffig en dicht. Dacht echt what the fack. Maar ze waren dus nog niet officieel open.

Maargoed. Ik kwam dus aan met de taxi bij het hotel. En werd gelijk ontvangen door Ramsis. En heb de manager ontmoet en Anna. Ik heb mijn tijdelijk kamer gekregen. Moet over een paar dagen naar mn kamer die ik het hele seizoen krijg.
Even gauw omgekleed. En mamma gebeld dat ik veilig ben aangekomen.
En ben met Ramsis en Anna hier naar beneden gelopen. Daar zit een haventje met veel restaurants en winkeltjes. Dus daar heb ik even een rondleiding gehad van hen.
En zijn we daarna even ergens gaan eten. Wat een schatjes zijn die 2. Zijn heel aardig en praten de hele tijd engels voor mij. Haha Ze zijn zelf namelijk spaans.
En tsja ik moet ook flink spaans leren. Nog meer haha. Maar nu denk ik echt dat dat nooit gaat lukken. Ze praten zooooo snel. Haha Maar het gaat goed komen, Ramsis gaat het mij leren en ik hem Nederlands.

Het internet is hier echt kut. In het hotel is er geen draadloos internet. En anders moet je vet veel betalen. En hier in Cala’n Bosch is het ook niet echt super. Misschien dat ik er nog achter kom, maar nu eerst moeten jullie het doen met af en toe. En anders op mijn vrije dagen naar de big city Ciutadella.

Vandaag (1 mei) heb ik mijn eerste helft van de dag gehad. Omdat ik nog geen internet heb schrijf ik elke keer een stukje.
Gisteren geholpen met alles goed maken voor vandaag. Want vandaag kwamen alle gasten. En gisteren nog even hier rondgekeken. En met Ramsis en Anna even wezen eten bij kennissen van Ramsis. Was echt heel gezellig. Maar ik moet zeggen dat ik gister even dacht hoe gaat dit mij allemaal lukken, vooral omdat ik hier zonder spaans niet ver kom! Maar gelukkig gaat het vandaag hartstikke goed. En het lukt me steeds beter om de spaanse gesprekken enzo te volgen. En de receptie ging ook hartstikke goed. Straks moet ik weer werken op de receptie, want dan komen er veel incheckingen. Ik heb hele leuke collega’s. Het weer is vandaag alleen ietsje minder. Vanochtend heeft het zelf geregend, nu muchas wind!
Maar ik mag niet zeuren het is nog maar het voorseizoen. Zonnetje schijnt tenminste. Binnen een paar dagen kunnen we ook verhuizen naar onze definitieve kamer.
Deze dagen is het alweer super weer geweest!

Ook heb ik gisteren mijn uniform ontvangen. Wat een verschrikkelijke combinatie haha. En het is mij nog eens te groot dus het ziet er niet uit.

Nou goed. Voor de rest vermaak ik mij dus prima! Vandaag 2de dag gehad. Het gaat steeds beter. Sanne is super blij. Vanochtend heb ik een programma gevonden met tekenfilms die we hier ook gewoon hebben. Ze hebben zelfs Shin Chan. :D:D whaa. Wel in spaans maar dat maakt niet uit. En ik heb een super cafe gevonden. Chaplins Bar. Hier heb ik al vriendjes gemaakt met het personeel. En hier kan ik dus internetten, wel tegen betaling, maar het is draadloos, dus dat is super! En het is mooi weer vandaag, er zijn hier winkels waar ze alles verkopen dus het kan allemaal niet beter.
Ook heeft deze supermarkt heeerlijke snoepies, maar dat kunnen we beter niet te vaak doen. Krijg namelijk in het hotel ook niet echt gezond eten haha. Wel sla, maar meestal met patat of pasta. We eten namelijk gewoon in het restaurant. En dat is niet super gezond ofzo haha.

Ik heb deze paar dagen in de middag vrij, volgende week moet ik s ochtends op de receptie en heb ik een paar dagen vrij. Hopelijk heb ik deze gelijk met Ramsis en Anna, zodat we wat kunnen gaan doen.
Anna gaat maandag naar Ciutadella en gaat ze een sim kaart voor mij halen. Dus dan krijg ik een nieuw nummer! Die laat ik nog wel weten!

Vandaag 3de werkdag erop zitten! Moet zeggen dat ik het nog mee vind vallen, qua werk dan. Want ik had verwacht dat het heel saai zou zijn, haha. Maar best nog wel leuk.
En er waren nog wat problemen gister en vandaag met het internet in Chaplins, dus ik kon alleen daar op de computers. Maar morgen krijgen ze een nieuwe modem, dus dan kan ik draadloos internetten! En nog een meisje ontmoet! Ze zat er ook zo alleen net als mij haha, dus ben ik haar aan gaan spreken. En ze werkt hier ook in een hotel, komt uit Zweden en is ook 19! Åsa heet ze. Morgen hebben we alweer afgesproken en vrijdag gaan we feesten met mensen uit mijn hotel en die van haar! Vrijdag en zaterdag ben ik vrij, dus ga ik lekker van genieten!
Ook ga ik nog bij Remcootje op bezoek @ Mallorca! En nog genoeg feesten, uitgaan, genieten en natuurlijk ook nog werken haha.

Ik mis jullie nu allemaal al wel hoor! Nou tot gauw en ik hou jullie zo veel mogelijk op de hoogte.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 04 Mei 2009 - 19:26

    Jeroen:

    Nou, ik zeg fotos van jouw in dat uniform muhahahahahahaha

  • 04 Mei 2009 - 19:31

    Remon:

    Heey Sanne,

    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal mee maakt, heel veel plezier nog.

    Groetjes Remon

  • 04 Mei 2009 - 19:42

    Femke:

    Dat Spaans komt echt vanzelf wel hoor, maak je geen zorgen;) hahaha..

    En traantjes, tjah, die kan je niet tegenhouden...

    Super trouwens dat je het al zo naar je zin hebt daar!!

    geniet ze:)!!

  • 04 Mei 2009 - 20:22

    Nienke:

    Wat leuk om te lezen!!
    Echt heel veel plezier daar nog !;)

    Liefs Nienke(L)

  • 04 Mei 2009 - 20:51

    Mams:

    Die tranen hadden wij natuurlijk ook, maar nu ik lees dat jij het zo ontzettend naar je zin hebt, komt dat wel weer goed! Ik vind het nog steeds zo knap van je dat jij jezelf in dit avontuur hebt gestort! Petje af, hoor! En dat je nu al vrienden hebt gemaakt, daar ben ik heel blij om. Ben je toch niet helemaal alleen!
    En op zo'n manier kan je, binnen de kortste keren, vloeiend Spaans Dikke Kuzzz Mams

  • 05 Mei 2009 - 07:57

    Juud:

    San (L)

    leuk dat je het naar je zin hebt! enne snoepjes in de vetkleppe? :P haha
    ik zou je van de week nog wel even bellen!

    Veel plezier!
    xxx

  • 05 Mei 2009 - 10:52

    Kirsten:

    Vet cool! :D
    eigenlijk ben ik wel jaloers hoor :P haha.
    Maar jou gun ik het ook ;)
    nou nog heeeeel veel plezier daar en geniet ervan (A)

    Kusss (L) loveyaa

  • 05 Mei 2009 - 11:06

    Lis:

    I miss u!! Op dit moment zit ik op google maps te zoeken naar jou hotel haha! Sneu he, en ook nog terwijl ik op the office zit. Niet verder vertellen hoor! We bellen snel wel weer! xxx

  • 05 Mei 2009 - 16:35

    Miranda:

    Hee Sanne!

    Leuk om je verhalen zo te kunnen lezen!:D

    Veel plezier & succes daar!

    xx

  • 09 Mei 2009 - 21:20

    Oma :

    Hallo Sanne
    Hoe gaat het met het leven daar Ik heb het verhaal gelezen dat is wel erg leuk dat je mee kan lezen. Ik hoorde dat er een meisje uit Smilde werkt. nou gelukkig maar. Nou ik ben blij voor je dat je dan iemand kent want ik maakte mij al zorgen dat je je erg eenzaam zou gaan voelen. Ik hoorde al van je moeder deat er veel mensen uit Engeland komen en veel mensen met kleine kinderen zijn maar ja die kunnen natuurlijk buiten de school vakantie om.(Dit deden jou ouders ook altijd. zIJN ER OOK CAMPING BEDJES IN JULLIE HOTEL?
    Ik hoop dat je je vriendje niet erg mist,ga maar hard werken dan denk je ook niet zoveel aan hem .

    Wij zijn gisteren naar het feest van tante Hilly en oom dethmer geweest lekker ouderwetst gedanst.Wel leuk Gerja had het huis nog versiert er werd nog veel gedaan aan liedjes en optredens door familie en vrienden.
    Nou Sanne ik wens je veel werk plezier en laat nog eens van je horen .
    Veel liefs en een dikke knuffel van Opa en Oma .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cala'n Bosch

Menorca!

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2009

THUIS!

28 September 2009

OVERMORGEN!

23 September 2009

Aftellen begint nu ECHT!

15 September 2009

Nog maar 2 week!

09 September 2009

3 week!
Sanne

Actief sinds 15 April 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 64097

Voorgaande reizen:

16 Mei 2012 - 21 Juni 2012

USA TOUR

15 November 2010 - 14 April 2011

Australië!

18 Oktober 2009 - 02 Maart 2010

Curacao!

29 April 2009 - 30 September 2009

Menorca!

Landen bezocht: