Carnaval, Marine & Tsunami - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu Carnaval, Marine & Tsunami - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu

Carnaval, Marine & Tsunami

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Zo nog even weer een verhaaltje om te vertellen hoe het hier allemaal nog gaat. En dat zal 1 van de laatste verhaaltjes zijn!!

Afgelopen week stond in het thema van Carnaval! We hebben niet alles kunnen zien, maar wel veel. Het begon vrijdag en het is gister pas geëindigd. Vrijdag zijn Lis en ik naar de Tienerparade gegaan. Kwamen we Avi daar nog tegen en daarna Davis. Toen nog paar biertjes gedaan met hem en zn vrienden. Was dus wel even gezellig!
Zondag was het grootste feest. Dat hebben we dan gemist, omdat we een trip naar Kleine Curacao hadden. Valentine special.
Vanavond is het afscheidsparty van het carnaval! Wat ook super gaaf moet gaan worden. Dus we kijken er naar uit.

Tsunami, ja waarom nou tsunami in mijn titel. Maar ja ja er zou een tsunami komen hier op 12 februari precies om 2 uur. Dit zou voorspelt zijn door dezelfde vrouw die het ook had voorspeld in Haiti. Nou het hele eiland in rep en roer. Mensen zijn gevlucht de bergen in. Ook waren er mensen die zich ziek hadden gemeld, omdat ze graag thuis dood wilden gaan. Of mensen hadden overlevingspakketten mee naar het werk haha. Nou gelukkig hadden wij een drijvend huis haha. Maar uiteindelijk helemaal niets gekomen natuurlijk.

Laatst op ons vrije dagje héél actief gedaan zeg. We zijn met Captain Phil, Daniel en Marjolein gaan kayakken. Op zee. Nog nooit eerder gedaan op zee. Kijk in de rivier is het lekker makkelijk. Lekker meegevaren worden door de stroming en geen kant op kunnen haha. Maar hier was het hard pedellen. Lis en ik zaten samen in een kayak. Dus ging wel goed, haha. En Daniel moest alleen in een 2 persoon kayak, die een gat had, waardoor hij langzaam ging zinken, hahaha. We zijn naar de Blue Room gekayakt. Even gesnorkeld. Toen lunch en verder gaan kayakken naar Playa Lagoon. Was wel een mooi strandje. Leek wel een beetje op zown baaitje in Menorca. Was dus wel een geslaagd dagje! De avond nog perfect afgesloten door de gaan eten bij Hooks Hut, al genietend van de zonsondergang.
Vandaag ook weer gaan kayakken naar Playa Lagoon, met Phil en Irma. Daar een tijd gerelaxt en toen aan de harde tocht terug begonnen. Flinke wind tegen. Soms kwamen we bijna niet vooruit. Haha. Toen zijn we nog doorgereden naar Kura Hulanda in het Westpunt. Super gaaf resort! Met Playa Kalki daaronder. Ook een mooi strandje die we nog niet gehad hadden! We moeten nog 1 strandje. Maar elke keer als we het plannen gaat het niet door. Dus we hebben maar bedacht om dat strandje te doen als afscheidsfeestje.

Ook is de Marine dus veilig aangekomen. Vanochtend om 9 uur zijn ze aangekomen! Met flinke kanonskogels. Heel gezellig dus.

En ja hoor eindelijk zijn we naar het Seaquarium geweest! Woehoe! Zijn gister maar eens gegaan. Was wel super cool! Eerst de dolfijnenshow bekeken. En daarna alle visjes en gekke beesten in de aquariums. En nog huge schilpadden, vissen en haaien gezien! Jeeetje die zijn echt te groot. Dus dat was wel een geslaagd dagje.

En nog een kleine vervolg op wistjes&datjes:
• We eindelijk weer rustige tochtjes hebben naar Klein Curacao ( geen ruige meer!)
• Dat Davis en zijn vrienden met Carnaval een duikbril droegen, Klaar voor de Tsunami!
• We een dag zonder water moesten doen.
• Er microscopische kwallen bestaan en Lis en ik er flink door gebeten zijn?!
• Ik niet kan wachten om Shoarma te gaan eten met mijn lieve familie! Haha.
• Dat Swiffer wel 120 km/u de berg op kan (Guusje kan namelijk wel 30 km/u).
• Ik een cadeautje van Lisette heb gekregen met Valentijn.
• De sfeer hier te relaxt en lui is en dat ik niet kan wachten tot het normale Nederlandse ritme haha.

Nou dat zijn de belevenissen van nu even haha. Ik voeg extra wat fotos erbij! Nu nog even feest vieren met de Marine en donderdag komt Marc. Nog meer feesten dus! En dan alweer bijna naar huis! Ik hou jullie op de hoogte!

• 17 Februari 2010 - 00:34

Chris R.:

Hey daar! 't Was leuk om op de hoogte te blijven van wat jullie daar allemaal deden al die tijd... :)

Zal vast lastig zijn om van 't warme Curaçao terug te gaan naar het koude NL. :P
    Het wordt al wel wat warmer deze week, maar of het ook aanhoudt???

Hoe dan ook, ik wil jullie veel plezier voor de tijd die jullie daar nog hebben en alvast een goede terugreis wensen. ;)

Groeten,

leuke foto's :-)
    -x-

• 17 Februari 2010 - 10:23

Joah:

"sanne in een kanoboot, da's grappig!!"

Tot gauw, dikke knuffel van Joah

p.s. mijn mama is nog steeds erg jaloers op jou. Maar wij gaan zo ook lekker op vakantie. Lekker skien in de sneeuw, daar waren we wel aan toe na al die sneeuw hier!

• 17 Februari 2010 - 12:53

Kirsten:

Supercool & lekker warm (a) haha
    nog maar 2 weekjes ! heb er zin in =D
    Nog veel plezier die laatste tijd daar!
    Dikkekus <3

• 17 Februari 2010 - 18:42

Henriette:

Wat een mooie foto's zeg.Nog even lekker van jullie vrije daagje genoten, het is echt ongeloofelijk jullie zitten heerlijk in de sneeuw en wij hebben het zooo koud!! Misschien ligt er nog wel sneeuwe als jullie weer thuis komen !!Wat een leuke vissen komen jullie die ook tegen als jullie aan het snorkellen zijn?
    Nog even veel plezier met de maniniers he?
    tot over 14 dagen !!!
    doei Henriette

• 17 Februari 2010 - 21:32

Heey Lieverd,
    Het blijft ook maar 1 Grote Belevenis!!!

1 woord die vroeger alles omschreef, haha
    Het is allemaal:
    :DSUPERDUPERDOKABOKAPOLYGIZMO:D

Die shoarma komt zeker!
    en de broodjes cracker kaas jam, de tosti´s, stampot boerenkool, notenrijst en de rest wat je allemaal hebt moeten missen!
    Nog maar 2 weekjes!!!:DYES:D
    Kijk er ontzettend naar uit, want ik mis je heel erg!!!
    DIKKE KUZZZZZZZZZZ
    Ook voor Liset!

• 18 Februari 2010 - 17:33

Judith:

Dikke knuffel voor jullie !

xxxx

DIKKE KUZZZZ

• 22 Februari 2010 - 13:10

Selina:

Hey Sanne!

Wat weer een geweldige verhalen en prachtige foto's!
    Ik hoorde dat je al snel weer thuis komt! Dus hopelijk tot over een paar weekjes!:D

Liefs van Selina and the family

• 23 Februari 2010 - 19:27

Nog 8........
    JOEHOEEEEEEEE!

• 24 Februari 2010 - 13:14

Els:

Lieve lieve Sanne,

sorry dat ik een tijdje niet gereageerd heb, je hoort wel als je terug bent waarom.

Fijn dat je 2 maart weer terug bent. Je ziet ons sowieso rond je verjaardag.

dikke KUZSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Nog 6......
    yeahhhh

• 25 Februari 2010 - 19:49

Mams:

Elke week is Curacao trouwens op de TV in "Enkele reis Paradijs"
    De "Insulinde" was eergisteren steeds in beeld, grappig hé?
    WE MISS YOU!!!
    LOVE

• 25 Februari 2010 - 22:20

Monique:

WHAAAAAAA WOENSDAG KOM JE THUIS MAN!!!

Weet je hoe snel dat gegaan is!! Voor jou waarschijnlijk wat minder snel want jij bent al zooooohooooo lang van huis weg!! Maar nu blijf je lekker deze zomer thuis en gaan we wel chillen hoor!! Nu vieren we zomer in eigen land!!! YEAH!!

Is eens een keer wat anders dan de zomer vieren op menorca en de winter vieren op het prachtige eiland curaqoa!!

Nou tot super super snel en nog heeel veel plezier de laatste dagen!!

Al druk aan het inpakken geslagen:P:P:P:P???

• 26 Februari 2010 - 13:34

Nog 5.....