Wistjes&datjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu Wistjes&datjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu

Wistjes&datjes

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Omdat het hier de laatste tijd een beetje zn gangetje gaat en we niet veel beleefd hebben zet ik mooie wistjes en datjes op waarbenjij.

• Op Curacao denken ze dat je de hele winkel in je ieniemienie tasje wilt stoppen. Stap voor stap staan ze naast je en houden ze je in de gaten.
• De mentaliteit is zóó langzaam en wanneer ze er zin in hebben doen ze het pas.
• We nog maar 1 maandje hoeven!
• Marc bijna komt.
• De Marine bijna weer komt.
• Carnaval ook al bijna begint en dat dat super wordt.
• De mensen op Curacao heel goed weten wat de rem is, maar niet weten waar het gas zit.
• Ook al brengt de ochtend regen, in de middag kom je altijd de zon weer tegen.
• Dat Lis en Sanne al 3 maanden roepen dat ze willen gaan hardlopen, maar nog steeds niet hebben gedaan ( we werken te hard op de boot).
• Dat wij nog steeds omkijken bij elk gefluit & elke psssssst.
• Zondag = hotdogdag ipv patatdag.
• We er al heel wat zonnebrillen doorheen hebben gebrast.
• We snakken naar een Optimel met een lekker broodje.
• Ze hier gewoon frikandellen, kroketten, etc hebben. Die hoeven we dus niet te missen haha.
• We niet kunnen wachten om in onze eigen grote en vooral WARME douche een douche kunnen nemen.
• We ook niet kunnen wachten om weer dat lekkere eten uit het vliegtuig te gaan eten, haha.
• Dat we bijna met onze dikke bek zagen hoe een cruiseschip bijna tegen de brug aanknalde.
• We Disneyland dit jaar hebben gemist.
• We niet meer opkijken wanneer een grote tanker, containerschip of cruiseschip de haven binnenkomt.
• Lis en Sanne een competitie hebben.
• We domme en flauwe lol hebben.
• Veel beroemde mensen hebben ontmoet, meer dan we ooit in Nederland zelf hebben gezien.
• We een 11 meter hoge sprong het water in hebben gemaakt.
• Dat ze hier een Albert Heijn, DA en Bruna hebben.
• Wij goed zeilen kunnen hijsen.
• We soms héél vroeg op moeten staan, maar absoluut niet grappig is.
• Je hier films kunt kijken op een groot scherm lekker lui in je strandbedje op het strand.
• Je hier niet heen moet gaan voor de nieuwste fashion.
• Wij hier op de boot huisdieren hebben.
• Er een man rondloopt die auto’s schoonmaakt voor 5 gulden.
• Er een man rondloopt met altijd 2 iguanas op zn arm.
• Ze hier dezelfde bioscoopfilms hebben als in Nederland.
• Onze Guusje (auto) wel met 30 km/u de berg op kan rijden!
• We al kaarten voor In Qontrol hebben!
• Wij koffieleuten bij Douwe Egberts cafe.
• Ze hier ook winterjassen en winterschoenen verkopen.
• Wij geen euros meer kennen.
• We al bijna alle strandjes hebben gehad op Curacao.
• We nog steeds niet bij het Sea aquarium zijn geweest, maar binnenkort heel gauw gaan doen!
• Lisette nog de Christoffelberg moet beklimmen!
• Wij een afwasshow hebben.
• Wanneer iets niet goed gaat; Just smile and wave!
• Het water uit de kraan hier nog schoner is als in Nederland!
• Het toch wel elke dag rond de 30 graden is en blijft.
• Ze hier ook gewoon de Nederlandse feestdagen hebben, zoals; Sinterklaas en Koninginnedag.
• We een drijvende brug hebben hier in de haven.
• Ze Nederlandse borden hebben aan de weg.
• We veel nieuwe dieren hebben gezien.
• We te veel vuurwerk hebben gezien met oud en nieuw.
• We uit een echte kokosnoot hebben gedronken.
• Dat wij zonder handen, al varend op de punt van de balk kunnen staan.
• We super veel vrienden hebben gemaakt.
• We (hopelijk) zijn afgevallen, maar in ieder geval wel veel bruiner zijn geworden.
• We niet kunnen geloven dat het alweer bijna voorbij is allemaal en de tijd zo snel kan gaan.
• Dat sommige Amerikanen het mooi vinden om teenschoenen te dragen.
• Dat Sanne haar camera is kapot gegaan, maar gelukkig die van Lisette er nog is.
• We ons vandaag afvroegen wat we allemaal missen en willen doen als we terug zijn.
• We eigenlijk een super stage hebben en super leuk zijn en leuke dingen hebben gedaan en er nog een super gave maand van maken!!

• En dat we eigenlijk iedereen heel stiekem wel missen!

• 03 Februari 2010 - 19:06

Dennis:

Veel plezier nog even enne, als jullie thuis zijn, dan hoop ik op een ziekenbezoekje van jullie!

Wordt namelijk de 19e geopereerd aan me kruisbanden!

Liefs Dennis (marine)

• 03 Februari 2010 - 21:48

Mams:

Tof zeg en wat leuk opgeschreven! Als je dit allemaal leest dan zie je extra hoeveel jullie eigenlijk doen en beleven:D Geniet er nog lekker een maandje van, want dit zullen jullie nooit meer op deze manier meemaken!
    Het wordt nu echt aftellen, nog precies 4 week!!! YES:D

• 03 Februari 2010 - 22:05

Karel:

hejj
    leuk dat je het daar zo naar je zin hebt (gehad)
    xxxx

• 04 Februari 2010 - 09:09

Gerja:

Geweldig, wat een heerlijke tijd heb je al gehad zeg! Sea aquarium moet je zeker doen. Hier lagen wij elke dag aan het strand en kun je zwemmen bij de haaien! Veel plezier tijdens carnaval, lekker hossen achter muziekwagens aan. Als je een t-shirt koopt, kun je gratis bier drinken van die wagen! (Ten minste in mijn tijd, rond 1900 ongeveer!!) Liefs Gerja

• 05 Februari 2010 - 14:26

Henriette:

Wat leuk zeg allemaal, krijg er bijna tranen van in mijn ogen ( hum ben nu eenmaal een raar mens haha)Het gaat nu echt snel. Bij ons ligt nog steeds sneeuw in onze tuin !!! en jullie maar in die warmte werken. Kan me voorstellen dat jullie nog steeds geen puf hebben gevonden om hard te lopen. Welke huisdieren hebben jullie op de boot??
    Gelukkig dat jullie ons al een beetje gaan missen. Lisette zei al al ik weer thuis ben krijg ik weer heimwee naar Curacao!!
    Nog veel plezier meiden!!!Zijn de mariniers er al? Laatst was er 1 voor de tv en die zie ....en dan gaan we naar Curacao, ik dacht misschien kennen jullie die wel.
    groetjes en een dikke knuffel ook voor Lisette.
    doei Henriette

• 07 Februari 2010 - 14:07

Kimberley:

Hey nichie

haha leuk zeg hoe je dit hebt geschreven mooi zo dat je het nog steeds naar je zin hebt geniet er nog maar lekker van.

Dikke kus Kimberley

• 07 Februari 2010 - 14:07

Kimberley:

Hey nichie

Dikke kus Kimberley

• 08 Februari 2010 - 17:38

Marc:

Jaaa nog 2 weekjes!
    en dan lekker in de zon genieten van curacao (H)
    jammer dat guusje kapot is, maarja wij hebben ook wel een autotje :P

tot snel!!!

Kus, Marc

• 16 Februari 2010 - 10:29

Oma :

Hallo Sanne ,

Nou het duurt niet meer zo lang dan zien we terug. Dat wordt nog afkicken in dit kouwe landje. We gaan vanavond naar je moeder die heeft vandaag diploma uitreiking en vanavond gaan we daar een glaasje wijn drinken!! knap hoor van je moeder op deze leeftijd nog haar diploma halen. Wij gaan vrijdag op wintersport Wel lekker maar eigelijk hebben we hier sneeuw genoeg gezien hopen dat we nog wat leuk kunnen skieen .Tijn heeft waterpokken en joah hangt er ook wat bij dus hopelijk zijn ze niet zo ziek tijdens de vakamntie. nou lieverd nog veel plezier en tot weerziens