Begin van de roadtrip - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu Begin van de roadtrip - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu

Begin van de roadtrip

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Mei 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zo even weer een verhaaltje over onze belevenissen van de afgelopen week. Vorige week dus de graduation van Kirsten gehad. Dat was echt zown typisch Amerikaanse graduation. Strak in van die gewaden en een mutsje op. Dit was echt heel leuk om te zien en mee te maken. Voor Kirsten zelf natuurlijk helemaal! Wel lastig voor haar om nu ook echt voorgoed afscheid te nemen van bijna iedereen daar. Voor de rest hebben we daar in Fort Smith nog wat mensen bezocht en hadden we zaterdagavond een cook out voor Kirs. En toen hebben we zown beetje de hele familie ontmoet. Dat was ook erg leuk en ook leuk om te horen dat echt iedereen heel gek op Kirsten was en dat ze zich goed heeft gedragen hahaha.

Toen zondagmiddag gingen we met het vliegtuig naar Memphis vliegen, toen heel snel overstappen om dik 2 uur in het vliegtuig te zitten naar Salt Lake city. Hier ook snel naar de gate gelopen was dr alleen vertraging. Heel gelukkig pas bij de laatste overstap en niet die daarvoor. Maar om 10 uur savonds is dit ook niet leuk. Uiteindelijk kwamen we om half 1 in de nacht aan in San Francisco. Toen met een shuttlebusje naar ons hotel gebracht, ingecheckt en gaan slapen.

De volgende dag hadden we een vooraf geboekte tour door San Francisco. We werden opgehaald met een bus en die bus heeft ons echt door heel San Francisco gereden. We hebben echt zoveel straatjes en dingen gezien en dus ook de Golden Gate bridge! We hadden vandaag alleen wat minder mooi weer en de bridge was ook gehuld in mist. Maar daar staat SF ook bekend om. We hebben die middag nog een boottocht naar Alcatraz gemaakt en het eiland bekeken net een tour door de gevangenis. De dag daarna had Kirsten een verrassing voor ons geregeld. Zwemmen met dolfijnen! En dat was echt zo gaaf! Die dolfijnen voelen ook zo apart. We mochten ze dus aaien en we kregen uitleg en nog even mee zwemmen. Daarna zijn we terug naar SF gegaan en naar de Golden gate bridge gereden. Auto neergezet en over de brug gaan lopen. En dat is zo gaaf! We hadden er vandaag vet mooi weer bij. De brug is alleen niet erg rood als je dr over loopt haha. We hebben het eind van de middag rond gebracht in Fishermans Wharf. Dat was ook erg leuk. Dit zijn eigenlijk de mooiere plekken en je hebt op zich ook wel mooie stukjes in SF. Het is alleen erg downtown op heel veel stukken. savonds wil je dr dan niet echt alleen lopen.

Woensdag was het dan zover! We hadden de huurauto op het vliegveld afgezet en werden met een busje van cruise america opgehaald. En naar het 'stadskantoor' gebracht. Ze noemen dit het stadskantoor maar het is wel een uur rijden buiten het centrum. We kregen uitleg over de hele camper en moesten alles controleren. Toen alle spullen uitgepakt, boodschappen gedaan en getankt en de roadtrip kon beginnen! Vandaag gaan we niet te lang rijden want inmiddels was het al bijna 3 uur. We gingen richting Yosemite National park. Onderweg nog af en toe gestopt en we kwamen savonds aan in Yosemite. Hier een parkpas gekocht en buiten het park een camping opgezocht.

De volgende dag gingen we naar de village in de vallei. Een paar keer gestopt bij de highlights. Zoals Yosemite falls, El Captain en mooie stukken. We gingen ook nog een heel stuk wandelen naar boven waar je op een gegeven moment prachtig uitzicht had op de vallei. We dachten dus flink te zijn en het pad van 4 mijl te nemen naar Glacier Point, maar dit was dus ook een berg op van 2000 meter hoog. En dr leek geen eind aan de komen, dus terug gelopen en zijn we maar naar Glacier point gereden. Daar had je echt super mooi uitzicht over een kwart nog maar van Yosemite park. De nacht hebben we aan de kant van de weg in het park doorgebracht.

Vrijdag zijn we op tijd vertrokken vanuit de village. We gingen de Tioga road nemen die gelukkig nu al open was. Met deze weg kruis je het hele park. We maakten eerst nog een stop bij de Tuolomne grove om de grote sequoia bomen te bekijken. Het was vandaag erg fris. Dus dik ingepakt. Eenmaal verder rijden werd het steeds kouder en kouder. Op een gegeven moment ging het lichtelijk sneeuwen. En hoe verder we reden hoe meer sneeuw. Dikke sneeuwstorm kwamen we gewoon in terecht. En wat een kou. Kijk op een zomervakantie bedenk je niet om je muts en winterjas mee te nemen. Kachel hoog aan in de camper en lekker doorrijden met af en toe even een uitkijkpunt. Toen uiteindelijk kwamen we bij de Tioga pass aan en zijn we het park uit gegaan en iets verder gereden kwamen we bij Mono Lake aan. Hier heerlijk geluncht en bij Mono Lake gekeken. Verder gaan rijden en bij June Lake op een camping gaan staan. Met prachtig uitzicht op het meer en besneeuwde bergen. Hier begon het zelfs nog te sneeuwen. In MEI! Zelfs bij de camping zeiden ze dat het unusual is dit weer. En als het goed is hebben ze zelfs vandaag de hele Tioga road gesloten in verband met de sneeuw. Dus we hebben zoveel geluk gehad. Maar in ieder geval we hadden ons dik in gepakt voor de nacht haha. In Californië in mei verwacht je zoiets niet bepaald. En nog geen 200 mijl verderop in Death Valley snak je naar een beetje koelte. We hebben dus op 1 dag vries gehad en diezelfde middag 40 graden, echt zo apart.
We zijn nog doorgereden naar Las Vegas, dus een hele rit achter de rug. Hier zullen we 2 nachten verblijven.

Voor iedereen die wil kunnen jullie Kirsten haar verhaal ook nog lezen. Ook heeft zij fotos op haar site gezet. kirstentigelaar.waarbenjij.nu

• 27 Mei 2012 - 20:33

Fam. Koen:

Wat een belevenissen, helemaal leuk.
    Dat jullie bij Alcatraz zijn geweest, daar wil ik ook wel een keer heen.
    Gezellig die sneeuw, hier is het heel warm. Doe je de groetjes aan de rest van de familie.
    Marjan

• 28 Mei 2012 - 19:28

Gerja:

Wat een geweldige belevenissen alweer... Geweldig hoor om te horen hoe anders het is dan in Nederland. Wij komen net weer van een weekendje kamperen. Ook super leuk, zo met z'n viertjes zo in de caravan. En gelukkig geen sneeuw, maar on Nederlandse temperaturen van rond de 28 graden. Heerlijk!

• 29 Mei 2012 - 12:23

Kimberley:

WOUWIE wat hebben jullie alweer mooie dingen meegemaakt vooral sneeuw en kou en dan een paar uur later bloed heet hebben hahha

veel plezier in las vegas

xxxxxxxx