Nationale parken, San Diego en Mexico - Reisverslag uit Tijuana, Mexico van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu Nationale parken, San Diego en Mexico - Reisverslag uit Tijuana, Mexico van Sanne Tigelaar - WaarBenJij.nu

Nationale parken, San Diego en Mexico

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Juni 2012 | Mexico, Tijuana

Weer even tijd voor een verhaaltje.
Mn verhaal is geëindigd in Las Vegas toen we daar net gearriveerd waren. Diezelfde avond hebben we ons een hele avond vermaakt in het hotel bij de camping. Er zat een compleet attractiepark in dat hotel, samen met nog winkels, gokkasten etc. De volgende dag was het natuurlijk tijd om Vegas helemaal te bekijken bij daglicht. We gingen de hele strip aflopen met bezoekjes aan alle hotels. En wat een hotels ook met duizenden kamers en heel veel faciliteiten. Je kan je hele dag ook gewoon vullen door in die hotels te lopen. Nog gekeken bij hotel Bellagio met de watershow. Het was ook maar goed dat we veel binnen waren want je zit midden in de woestijn dus het was kokend heet. Ook savonds hebben we ons weer vermaakt en nu dus met alle lichtjes aan. Ook zijn we nog bij Ceasers palace binnen geweest, waar de film The hangover onder andere opgenomen is. Elk hotel heeft ook zijn eigen thema. Op 1 dag zijn we dus van Rome naar Parijs, Egypte, New York, etc.

De volgende dag mochten we heel vroeg op om met de bus naar de Grand Canyon te gaan. Eerst nog even een stop bij de Hooverdam. En toen de grens over naar Arizona. Het was een flink eind rijden, onderweg nog een stuk meegepakt van Route 66. En wat een plaatje is Grand Canyon. Echt zo apart ook. Door water uitgesleten rotsen zijn het eigenlijk. Het jammere is, omdat het 1 van de 7 wereldwonderen zijn, dat het er dus vol staat met toeristen.

Naar de tour was het tijd om verder te trekken met onze campertje. Zion national park stond op het lijstje. Camping opgezocht in Springdale. Hele mooie camping en we stonden voor een beekje. Dus kirs en ik gelijk gaan zwemmen in het koude water haha. En de volgende dag was het tijd om het park in te gaan. We hadden een paar kleine wandelroutes uitgezocht en.die gaan wandelen. Er was een gratis shuttle door het park, daarmee gingen we naar alle routes. Wel top geregeld allemaal. Het was vandaag alleen kokend heet, dus in de middag hadden we alles gezien en zijn weer terug naar de camping gegaan.

De dag erna zijn we richting Bryce Canyon gereden. Wat een mooie parken zijn het toch met allemaal hun eigen charmes. Er was ons vetelt dat Zion en Bryce bijna hetzelfde waren, nou echt niet! Dus we zijn blij dat we deze ook gedaan hebben. We hadden weer een hele dag in Bryce Canyon. En weer veel gelopen haha. Ook nog een route gelopen dwars door de vallei heen tussen al die rotsen. We hebben deze nacht geslapen in het park en zijn 5 uur ons bed uitgegaan om in het pikkedonker de zonsopgang te bekijken.
Hierdoor konden we lekker op tijd vertrekken en weer terug rijden. We zijn heel ver naar beneden gereden en tussen Las Vegas en Los Angeles gestopt op een camping en daar de nacht doorgebracht. Het was hier zo warm dat het savonds zelfs nog kokend heet was.

Die dag erna zijn we verder gaan rijden en kwamen we in San Diego aan. Hier hebben we de camping voor 3 nachtjes. De dag erna zijn we gaan shoppen en hebben zoveel gekocht dat we het bijna niet meekregen. Kleding en alles is best wel goedkoop en veel in de aanbieding dus flink ingeslagen haha. Vandaag hebben we dus een dagje Mexico gedaan. We zitten hier al bijna op de grens. Mexico inlopen is no problemo, eruit is alleen wat lastiger. We zijn ongeveer een uurtje in Mexico geweest en hebben bijna 3 uur over gedaan om eruit te komen, omdat ze zulke strenge regels hebben, waardoor de wachtrijen lang zijn. We zijn maar een uurtje geweest omdat het zo toeristisch was, maar geen toerist te zien en zoveel aandacht hadden gehad dat we vonden dat het klaar was haha. Daarna nog even bij de outletshops gekeken en was het alweer bijna avond, wat het nu nog steeds is.
De laatste 2 week hebben we nog aan de kust en die gaan we rustig aandoen en uiteindelijk zullen we dan weer in San Francisco belanden.

Voor fotos en meer verhalen kunnen jullie kijken op Kirsten haar website. kirstentigelaar.waarbenjij.nu
Xxxx

Veel plezier nog!

xxxx

• 05 Juni 2012 - 17:06

Gerja:

klinkt weer als een super ervaring! Van een superdrukke stad naar de prachtige natuur, echt ongelofelijk! Ik ga gauw op Kirsten haar site kijken...

• 13 Juni 2012 - 05:09

Iris:

Hey sann,

wat een super leuk verhaal. Lijkt me allemaal erg mooi, al die dingen die je aan het bekijken bent.
    Geniet er nog even van, en tot snel!

liefs